لحظه به لحظه با 237مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 237مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
پنج‌شنبه 10 خرداد 1403 - 10:35

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (پنحشبه) در دویست و سی و هفتمین روز حملات مستمر جنایتکارانه این رژیم علیه فلسطینیان غزه و کرانه باختری، به انجام ده ها حمله هوایی، گلوله‌باران توپخانه‌ای و کشتار غیرنظامیان مبادرت کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (پنجشنبه) در ادامه حملات و بمباران‌ مناطق مختلف باریکه غزه، منازل، تجمعات آوارگان و خیابان‌ها را هدف قرار دادند و ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشتند.

نظامیان اشغالگر به تهاجم زمینی خود به محله‌های پرجمعیت در شهر رفح و شمال باریکه غزه، در بحبوحه بمباران هوایی و توپخانه‌ای و ارتکاب کشتارهای هولناک ادامه دادند.

سحرگاه امروز بر اثر بمباران منزل خانواده زقوت در اردوگاه نصیرات در مرکز باریکه غزه، چهار شهروند شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

توپخانه رژیم اشغالگر نیز مناطق جنوبی محله الزیتون در جنوب شرق شهر غزه و نیز غرب و مرکز رفح را گلوله باران کرد.


* گزارش لحظه به لحظه العالم از 237مین روز جنگ غزه:

18:38|‌ عملیات مشترک گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس

مقابله پدافند هوایی مقاومت با بالگردهای صهیونیستی و در هم کوبیدن نیروهای اشغالگر با گلوله‌های خمپاره در شمال باریکه غزه

فیلم

18:12|‌ نگرانی رژیم صهیونیستی از گسترش عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان

عملیات زیر گرفتن با خودرو در نابلس کرانه باختری فلسطین علیه نظامیان صهیونیست این نگرانی را در رژیم صهیونیستی ایجاد کرده که چنین عملیات هایی گسترش یابد.

ارتش رژیم صهیونیستی دیشب (چهارشنبه) اعلام کرد که ۲ نظامی این رژیم در عملیات ضد صهیونیستی در ایست بازرسی عورتا در جنوب شرق نابلس در کرانه باختری کشته شدند. (جزئیات بیشتر)

18:09|‌ شمار شهدای فلسطینی به ۳۶ هزار و ۲۲۴ نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه به ۳۶ هزار و ۲۲۴ نفر افزایش یافت. (جزئیات بیشتر)

15:53|‌ هجوم گسترده نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرهای کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه حمله به مناطق مختلف کرانه باختری فلسطین به شهرهای نابلس، رام الله، طولکرم و الخلیل و چند روستا حمله کرده و با شهروندان فلسطینی درگیر شده و شماری از آنها را بازداشت کردند. (جزئیات بیشتر)

14:44|‌ گزارش العالم از ضربات مقاومت و عقب‌نشینی اشغالگران شمال باریکه غزه

نیروهای ارتش اشغالگر صهیونیستی پس از متحمل شدن خسارات سنگین در مواجهه با نیروهای مقاومت فلسطین، از اردوگاه جبالیا و شمال باریکه غزه عقب‌نشینی کردند. (جزئیات بیشتر)

14:22|‌ جنبش جهاد اسلامی فلسطین درگفت وگو با العالم: آمریکا قطعنامه‌های شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی را بی‌خاصیت کرده است

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت: هیچکس انتظار ندارد که شورای امنیت تصمیمی اتخاذ کند که در رابطه با دشمن صهیونیستی، مثمر ثمر باشد لذا نباید به این قطعنامه ها اتکا کرد. (جزئیات بیشتر)

14:13|‌ رادیو ارتش رژیم صهیونیستی : نظامیان اسرائیلی کنترل محور فیلادلفیا را به دست گرفتند.

رئیس ستاد ارتش این رژیم می‌گوید هدف اسرائیل نابودی تیپ رفح وابسته به حماس است./ الجزیره

محور فیلادلفیا یا محور صلاح الدین در طول مرز میان باریکه غزه و مصر واقع است‌.

13:59|‌صحنه‌هایی از هدف قرار دادن نیروهای اشغالگر صهیونیست در شمال باریکه غزه از سوی گروهان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین

۳۳

13:10|‌در نامه‌ای به دانشجویان باوجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا؛

رهبر انقلاب: جوانان عزیز دانشجو در آمریکا، شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، در نامه‌ای خطاب به دانشجویان باوجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با اعتراضات ضدصهیونیستی این دانشجویان، آنان را بخشی از جبهه مقاومت دانستند و با اشاره به تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا، بر ورق خوردن تاریخ جهان تأکید کردند. (جزئیات بیشتر)

12:22 |‌دعوا بر سر سنوار

اسطوره‌ای مقاوم یا ماجراجو؛ مناظره‌ای در استودیوی العربیه با محوریت یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در باریکه غزه

۷

11:57 |‌جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌ای را در جبالیا در شمال باریکه غزه بمباران کردند

11:53 |‌حمله پلیس آلمان به تظاهرات حمایت از غزه و فلسطین
۲۲۲

11:33 |‌گزارشی از یادمان خبرنگاران فلسطینی+ زیر نویس فارسی
زیرنویس

10:15 |‌جزییات پیش‌نویس قطعنامه الجزایر علیه رژیم صهیونیستی درباره رفح


منابع دیپلماتیک در نیویورک گفتند که احتمالا الجزایر امروز (پنجشنبه) پیش‌نویس قطعنامه خود را درباره رفح به شورای امنیت سازمان ملل تقدیم می کند تا اواخر همین هفته یا اوایل هفته آینده به رأی گذاشته شود.
بنابر متن پیش‌نویس این قطعنامه، الجزایر خواستار برقراری آتش‌بس و پایبندی همه طرف‌ها به آن شده است. همچنین حمله کور و بی‌هدف به غیر نظامیان از جمله زنان و کودکان و زیرساخت‌های غیر نظامی محکوم شده است. (جزییات بیشتر)

10:15 |‌اولین ویدیو از محل وقوع انفجار ساختمان آمریکایی در بغداد

ویدیو
رسانه‌های عراق از وقوع ۲ انفجار در بغداد پایتخت این کشور خبر دادند که طی آن ۲ ساختمان خارجی در این کشور هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت.(جزییات بیشتر)

09:56 |‌ربات های مرگبار؛ سلاح جدید رژیم صهیونیستی در جنگ نسل کشی جنگ غزه

نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان جنگ نسل کشی و حملات تجاوزکارانه بی وقفه علیه باریکه غزه از ربات های دارای قابلیت کنترل از راه دور که برای اجرای مامویت های نظامی مختلف مانند شناسایی، تصویربرداری، جستجو و انفجار استفاده می شوند، استفاده می کنند.
ارتش صهیونیستی در جریان حملات اخیر به اردوگاه جبالیا به شکل گسترده ای از ربات های انفجاری استفاده کرد؛ به ویژه در جاهایی که به خاطر شدت مقاومت امکان ورود به آنجا را نداشت.(جزییات بیشتر)

08:11 |‌لحظه عقب نشینی سربازان اشغالگر از یک ساختمان مسکونی در جریان هجوم به منطقه الشرقیه در شهر نابلس درکرانه باختری فلسطین
نابلس07:28 |‌ نظامیان صهیونیست‌ بازار سبزی فروشان رام الله را به آتش کشیدند

منابع محلی خبردادند که نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز به شهر رام الله یورش برده و به شلیک گستره گاز اشک آور به سمت فلسطینیان مبادرت کردند.
آتشدر این حمله، بر اثر شلیک گاز اشک‌آور به داخل بازار سبزی فروشان در رام الله، این بازار دچار آتش‌سوزی گسترده‌ای شد.(جزییات بیشتر)


(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها