جنبش جهاد اسلامی فلسطین درگفت وگو با العالم:

آمریکا قطعنامه‌های شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی را بی‌خاصیت کرده است + فیلم

پنج‌شنبه 10 خرداد 1403 - 12:46

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت: هیچکس انتظار ندارد که شورای امنیت تصمیمی اتخاذ کند که در رابطه با دشمن صهیونیستی، مثمر ثمر باشد لذا نباید به این قطعنامه ها اتکا کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

احسان عطایا عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: قطعنامه‌های شورای امنیت هر چه باشد هیچ ممانعتی برای دشمن صهیونیستی ایجاد نمی‌کند چراکه این رژیم تاکنون همه قطعنامه‌های سازمان ملل متحد را در طول موجودیت خود و از زمان اشغال فلسطین تا به امروز، زیر پا گذاشته است.

عطایان گفت: نکته اینجاست که این قطعنامه‌ها باوجود این که به نفع صهیونیست هاست و برای فلسطینی‌ها ناعادلانه است، بازهم اجرا نشده است.

وی افزود: «هیچکس انتظار ندارد که شورای امنیت تصمیمی اتخاذ کند که در رابطه با دشمن صهیونیستی، مثمر ثمر باشد زیرا دولت آمریکا بر تعداد زیادی از کشورهای تشکیلدهنده شورای امنیت، تحکم می‌کند.»

این عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که دشمن صهیونیستی به هیچ کدام از کشورهای تشکیل دهنده سازمان احترام نمی‌گذارد. از سوی دیگر دولت واشنگتن به عنوان متحد رژیم صهیونیستی بر شماری از این کشورها تحکم می‌کند، بعضی کشورها نیز از ایالات متحده می‌ترسند. از این رو تصمیمات صادره از سوی شورای امنیت یا به نفع رژیم صهیونیستی است و یا تنها کاربرد رسانه‌ای دارد تا افکار عمومی را از کشتار در فلسطین، منحرف و به مسائل جدید مشغول کند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد که کشورهای شریک جرم در قتل‌عام فلسطینیان و جنگ نسل‌کشی به سرکردگی آمریکا، به شدت از اعتراضات مردمی هراس دارند.

عطایا همچنین گفت: «پس از هفت ماه جنگ در غزه، تاکنون هیچ یک از اهداف این تجاوزگری محقق نشده است. برعکس، مقاومت همچنان با در دست داشتن ابتکار عمل، با قدرت حملات خود را اعم از شلیک موشک به عمق سرزمین‌های اشغالی، انجام عملیات متعدد و کمین برای نظامیان اشغالگر ادامه می دهد که برای دشمن صهیونیستی بسیار دردناک است.

پربیننده ترین خبرها