هشدار هواشناسی

افزایش اشعه UV در کشور!

افزایش اشعه UV در کشور!
جمعه 11 خرداد 1403 - 19:05

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور گفت که افزایش میزان درجه تابش اشعه یو وی در کشور ما چیز جدیدی نیست و هر سال این اتفاق در روزهای گرم سال رخ می دهد.

العالم - ایران/ علمی

به تازگی تصویری از یک نمودار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن هشدار داده شده بود که میزان اشعه یو وی از جمعه یازدهم خردادماه تا دوشنبه چهاردهم خرداد ماه در کشور به عدد ۱۲ می‌رسد که این عدد بسیار بالا و خطرناک است.

صادق ضیاییان در واکنش به این متحوای منتشر شده در فضای مجازی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، میزان اشعه‌ فرابنفش در کشور در ساعات بعدازظهر به بیشتر از عدد ۱۱ و نزدیک ۱۲ می‌رسد و در واقع محتوای این پیام درست است.

وی افزود: اما باید به این نکته توجه داشت که بر اساس موقعیت کشور ما، این مسئله اصلا چیز جدیدی نیست و هر سال در فصول گرم سال این اتفاق در کشور ما رخ می‌دهد. یعنی تابش خورشید در فصل تابستان در اغلب مناطق، این اتفاق را رقم می‌زند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: بر همین اساس پزشکان استفاده از کرم‌های مخصوص ضدآفتاب و عینک آفتابی استاندارد را پیشنهاد می‌کنند.

اشعه فرابنفش در کدام مناطق کشور زیاد است؟

ضیاییان با اشاره به جزئیات این افزایش میزان درجه اشعه UV گفت: در استان های خراسان شمالی، بخشی هایی از خراسان رضوی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و تمام سواحل کشور اعداد پائینی بین ۲تا۵ یا ۷تا ۱۱ دارند اما در سایر استان ها این عدد به بیشتر از ۱۱ می‌رسد.

وی افزود: اشعه یو وی از صبح ها تا حدود ساعت ۱۳ ظهر در تراز معمولی قرار دارد اما از ساعت ۱۴ تا ۱۷ میزان این اشعه افزایش پیدا می‌کند و خطرناک می‌شود.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها