واکنش نتانیاهو به ادعای بایدن درباره طرح جدید آتش‌بس در غزه

واکنش نتانیاهو به ادعای بایدن درباره طرح جدید آتش‌بس در غزه
شنبه 12 خرداد 1403 - 00:48

با وجود اینکه رئیس جمهور آمریکا مدعی طرح جدیدی برای غزه شده که حکایت از آتش‌بس دارد، ولی نخست وزیر اسرائیل ضمن اعلام مخالفت ضمنی با این طرح، گفت که به این جنگ تا زمان «تحقق همه اهداف» ادامه خواهد داد.

العالم - فلسطین اشغالی

«جنگ زمانی فقط زمانی به پایان خواهد رسید که همه اهداف آن محقق شود، از جمله بازگرداند کل گروگانها (اسرای اسرائیلی) و نابودی حماس»؛ این اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در واکنش به سخنرانی جو بایدن رئیس جمهور آمریکاست.

دفتر نخست وزیر اسرائیل بیانیه داد که این رژیم با پایان بخشیدن به جنگ، موافقت نخواهد کرد و همچنان به تحقق هدف خود برای «نابودی حماس» پایبند است. نتانیاهو همچنین مدعی شد که کابینه‌اش، «برای بازپسگیری گروگانها در سریعترین زمان ممکن، یکپارچه است و در راستای تحقق این هدف، تلاش می‌کند.

در این بیانیه آمده است: «به همین دلیل بود که نخست وزیر تیم مذاکره کننده را مأمور کرد تا پیشنهادی را در راستای این هدف، ارائه کند، با التزام به اینکه جنگ تا تحقق همه اهداف خود پایان نخواهد یافت.

نتانیاهو همچنین مدعی شد: پیشنهاد دقیقی که اسرائیل ارائه کرده، از جمله انتقال از یک مرحله به مرحله دیگر به اسرائیل این امکان را خواهد داد تا این اصول را حفظ کند.

رئیس‌جمهور آمریکا جمعه شب مدعی شد که اسرائیل طرح جامع جدیدی برای آتش‌بس در غزه ارائه داده است. بایدن گفت که مرحله اول این طرح ۶ هفته به طول خواهد انجامید و شامل آتش‌بس کامل و خروج نیروهای اسرائیلی از نواحی پرجمعیت غزه خواهد شد.

به گفته بایدن، در مرحله بعدی طرح عمده‌ای برای بازسازی غزه پیشنهاد خواهد شد. بایدن گفت می‌داند که عده‌ای در اسرائیل، از جمله برخی در کابینه نتانیاهو با این طرح مخالفت خواهند کرد.

وی که سلاحهای پیشرفته‌ای در اختیار ماشین جنگی اسرائیل قرار داده تا مردم فلسطین را به شهادت برساند، با این ادعا که «زمان پایان جنگ فرا رسیده است»، گفت: نباید این لحظه را از دست دهیم، بلکه باید فرصت صلح را غنیمت بدانیم».

پربیننده ترین خبرها