هشدار بی سابقه مصر به رژیم صهیونیستی و دستور شلیک به ارتش

هشدار بی سابقه مصر به رژیم صهیونیستی و دستور شلیک به ارتش
شنبه 12 خرداد 1403 - 12:28

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از مسئولان مصری خاطرنشان کرد که ارتش مصر به نیروهای خود دستور داده است که به شلیک گلوله از سوی نظامیان صهیونیست پاسخ دهند.

العالم-مصر

به گزارش رای الیوم، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت: از زمانی که تل آویو در هفته‌های اخیر، شروع به استقرار نظامیان خود در امتداد مرز جنوبی غزه کرده است، ارتش مصر به سربازان خود در مرز دستور داده که در صورت شلیک نظامیان اسراییلی، پاسخ آن‌ها را با شلیک گلوله بدهند و نیز مصر به اسرائیل هشدار داده است درصورتی که امنیت این کشور مورد تهدید واقع شود، قاهره برای دادن پاسخ نظامی تردید نخواهد کرد.

این روزنامه به نقل از مسئولان مصری خاطرنشان کرد که اگر راهبرد مهار تحرکات مرزی با شکست مواجه شود، دولت مصر روابط خود را با اسرائیل به طور کامل قطع خواهد کرد.

خاطرنشان می شود که هفتم خرداد ماه، برخی رسانه‌های عبری از وقوع یک حادثه «استثنایی و غیر عادی» در گذرگاه مرزی رفح واقع در مرز مصر و جنوب باریکه غزه و تبادل آتش میان نظامیان رژیم صهیونیستی و مصری خبر دادند.

این رسانه‌ها ادعا کردند که سربازان ارتش مصر در گذرگاه رفح به طور «خودجوش» به سمت نیروهای «ارتش» اسرائیل تیراندازی کردند.

ساعتی پس از انتشار این خبر، ارتش مصر اعلام کرد که در جریان این درگیری یکی از نظامیان مصری به نام «عبدالله رمضان عشری» کشته شد.

کشته شدن این سرباز مصری این نگرانی را ایجاد کرد که منطقه گرفتار جنگی فراگیر شود بویژه این که تنشی بی سابقه بر روابط مصر و رژیم صهیونیستی سایه افکنده است.

پربیننده ترین خبرها