بورل: وضعیت انسانی در غزه روشن است/ضرورت پرهیز از معیارهای دوگانه

بورل: وضعیت انسانی در غزه روشن است/ضرورت پرهیز از معیارهای دوگانه
شنبه 12 خرداد 1403 - 22:24

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اختلافات داخلی میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه، بر سر نحوه پاسخ به کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین توسط رژیم صهیونیستی گفت: وضعیت در غزه روشن است و باید از معیارهای دوگانه پرهیز شود.

العالم - اروپا

جوسپ بورل با ایراد سخنانی در سنگاپور که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد، گفت: ما باید در رعایت اصولی که به آن اعتقاد داریم، به‌صورت یکپارچه عمل و از معیارهای دوگانه پرهیز کنیم.

وی افزود: اگر دیوان بین‌المللی کیفری را به دلیل صدور حکم علیه (ولادیمیر) پوتین تحسین می‌کنیم، باید بتوانیم هنگامی که علیه سایر بازیگران در خاورمیانه حکم صادر می‌کند، رفتار مشابهی نشان دهیم.

او در حالی این مطلب را بیان کرد که دادستان دیوان کیفری بین‌المللی یکم خرداد ماه برای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم به دلیل ارتکاب جنایات جنگی علیه ملت فلسطین درخواست حکم بازداشت کرد. این رای با عصبانیت سران رژیم صهیونیستی و واشنگتن مواجه شد و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز از طرح تحریم این مرجع قضایی خبر داد.

بورل پیشتر تهدید دیوان بین‌المللی کیفری را غیرقابل قبول توصیف کرده و گفته بود که تصمیم دادگاه مهم است و باید به فعالیت‌های آن احترام گذاشته شود. وی اتهام یهودی‌ستیزی به دادستان دیوان بین‌المللی کیفری از سوی (رژیم) اسرائیل را غیرقابل قبول و سنگین خواند.

در همین حال دیوان بین‌المللی دادگستری با صدور حکمی خواستار توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر مرزی رفح، واقع در جنوب نوار غزه شده، اما صهیونیست‌ها با حمایت تمام قد ایالات متحده، به کشتار مردم مظلوم و بی گناه فلسطین ادامه می‌دهند.

رژیم صهیونیستی طی هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

صهیونیست‌ها همچنین به بهانه نابودی حماس به شهر مرزی رفح واقع در جنوب نوار غزه، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند حمله‌ور شده و تاکنون دها فلسطینی را به شهادت رسانده است. ‎بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۶ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۲ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها