مخالفت بورل با تروریستی اعلام شدن سازمان آنروا

مخالفت بورل با تروریستی اعلام شدن سازمان آنروا
پنج‌شنبه 10 خرداد 1403 - 16:05

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تروریستی اعلام شدن سازمان امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) مخالفت کرد.

العالم ـ اروپا
بنابر این گزارش،‌ مخالفت جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تروریستی اعلام شدن سازمان امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حالی است که کنست رژیم صهیونیستی چنین مساله ای را در دستور کار قرار داده و پیش نویس قانونی در این خصوص را به تصویب رسانده و همزمان تحریکات این رژیم علیه این سازمان بین المللی ادامه دارد.
بورل در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با لازارینی (دبیرکل سازمان آنروا) دیدار کردم، هیچ کلمه‌ای برای توصیف اوضاع غزه وجود ندارد، هر روز انسان‌های زیادی می‌میرند، مردم تنها زندگی خود را از دست نمی‌دهند بلکه امید و همبستگی اجتماعی آنان نیز در حال نابودن شدن است، پایان دادن به این مصیبت که وجدان و انسانیت ما را آزار می‌دهد ضروری است.
وی افزود: یکبار دیگر بر حمایت از اتحادیه اروپا از آنروا و عملکرد آن تاکید می‌کنم، تامین مالی از این سازمان از سر گرفته شده و بسته جدید حمایت‌های اتحادیه اروپا از این سازمان در حال طی مسیر خود است.
بورل گفت: با هر گونه تلاش برای تروریستی اعلام شدن سازمان آنروا مخالف هستم چرا که این سازمان همچنان تنها عامل برای نجات زندگی فلسطینیان است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روز گذشته کمیته عمومی کنست رژیم صهیونیستی به صورت مقدماتی و در قرائت اولیه با پیش نویس قانون تروریستی اعلام کردن سازمان آنروا موافقت نموده به طوری که 46 نماینده به آن رای موافق داده و تنها 6 نفر با آن مخالفت کردند.
لازم به ذکر است آنروا یکی از نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد است که در سال 1949 با تصویب مجمع عمومی این سازمان تاسیس شد تا از آوارگان فلسطینی در 5 منطقه عملیاتی اردن، سوریه، لبنان، کرانه باختری و نوار غزه حمایت کند تا به راهکاری عادلانه برای حل مشکل آنها دست یافته شود.

پربیننده ترین خبرها