روزنامه آلمانی: دروغ ناتو با اولین حمله تلافی‌جویانه روسیه برملا خواهد شد

روزنامه آلمانی: دروغ ناتو با اولین حمله تلافی‌جویانه روسیه برملا خواهد شد
دوشنبه 14 خرداد 1403 - 12:25

روزنامه آلمانی یونی وت (Junge Welt) در گزارشی با اشاره به ادعای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در مورد عدم مشارکت در درگیری اوکراین، تاکید کرد: دروغ ناتو با اولین حمله تلافی‌جویانه روسیه برملا خواهد شد.

العالم - اروپا

در گزارش روزنامه یونی وت، آمده است: این ادعای ناتو که می‌توان به اوکراین تسلیحات داد تا بتواند به جنگ علیه روسیه ادامه دهد بدون اینکه اعضای ناتو مجبور باشند در این روند دست‌های خود را کثیف کنند و به صورت مستقیم در درگیری اوکراین مشارکت داشته باشند، یک دروغ بزرگ بود که سیاستمداران غربی مطرح کردند.

این گزارش با بیان اینکه برای مدتی به نظر می‌رسید که این ترفند ناتو کارگشا است، می‌افزاید: مشکل این است که این خودفریبی بزرگ تنها در صورتی در درازمدت جواب می‌دهد که اوکراین در جنگ پیروز شود یا حداقل بتواند یک بن بست نظامی را در خطوط مقدم نبرد حفظ کند.

در ادامه این گزارش، آمده است: اما زمانی که این تهدید وجود دارد که اوکراین در این جنگ شکست بخورد، اوضاع تغییری جدی پیدا می‌کند چرا که مسکو با شکست دادن کی‌یف در حقیقت بر متحد ناتو چیره خواهد شد و این موضوع، ضربه‌ای جدی به اعتبار و نفوذ این پیمان نظامی غربی وارد خواهد کرد.

بر اساس گزارش این روزنامه آلمانی، برخلاف آن عده از شهروندان غربی که فریب این دروغ بزرگ را خورده‌اند، جهان به خوبی می‌داند که ناتو در حال جنگ در اوکراین است و اگرچه تا به حال میدان این نبرد به خاک اوکراین و قربانیان آن به نیروهای نظامی و شهروندان این کشور محدود شده است اما شکی در این نیست که نتیجه شکست اوکراین در این جنگ، از دست رفتن قدرت مطلق اربابان سابق جهان است.

در ادامه این گزارش یونی وت، آمده است: اما واقعیت این است که این اربابان سابق جهان (قدرت‌های غربی) هیچ تمایلی به از دست دادن قدرت مطلقه خود ندارند و بنابراین به هر قیمتی تلاش خواهند کرد تا از شکست اوکراین جلوگیری کنند حتی اگر این به معنای حمله به خاک روسیه با سلاح‌های غربی یا فرستادن سربازان غربی به یک منطقه جنگی در اوکراین باشد.

این گزارش می‌افزاید: در این میان دولت آلمان هم اگرچه در ظاهر همچنان به دروغگویی ادامه می‌دهد و ادعا می‌کند که گلوله‌باران خاک روسیه با سلاح‌های آلمانی به نحوی مشمول قوانین بین‌المللی و عاری از عواقب بعدی است اما در باطن به خوبی می‌داند که مسکو حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ می‌داند.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: در حال حاضر تنها مساله‌ای که در این میان مطرح است، گذر زمان است زیرا دیر یا زود و به محض انجام اولین حمله تلافی‌جویانه روسیه، دروغی که ناتو از آغاز جنگ در اوکراین خود را در ورای آن پنهان کرده است، برملا خواهد شد و سپس خود آلمان هم به ورطه جنگی کشیده خواهد شد که تاکنون با کمک اوکراین به راه انداخته است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها