بايدن "دایه ی مهربانتر از مادر" برای نتانیاهو!

بايدن
سه شنبه 15 خرداد 1403 - 17:02

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه‌شنبه در گفتگو با مجله آمریکایی "تایم" گفت مطمئن نیست که "اسرائیل" مرتکب جنایات جنگی در غزه شده باشد و نتانیاهو از این بابت تحت فشار فوق العاده ای است.

العالم - امریکا

وی افزود "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر "اسرائیل" تحت فشار شدیدی از سوی خانواده‌های گروگان‌ها قرار دارد و آماده است برای بازگرداندن آنها دست به هر کاری بزند".

بایدن در حمایت مطلق خود از نتانیاهو مدعی شد که "اسرائیلی‌ها به شدت خواهان آتش‌بس برای بازگرداندن گروگان‌ها به خانه‌هایشان هستند وپیشنهاد بسیار سخاوتمندانه ای!! برای آتش بس در غزه ارائه کرده اند که دولت آمریکا برای رسیدن به این موضوع و اطمینان از بازگشت بازداشت شدگان به شدت پیگیرخواهدبود.

وی در ادامه حماس را متهم به عدم امضای این "توافق" کرد.

بایدن همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نیروهای اسرائیلی مرتکب جنایات جنگی در غزه شده‌اند، یا نه؟!، گفت: "این امر ثابت نشده است ودرست است که فلسطینی‌ها به دلیل کمبود غذا، آب و دارو آسیب زیادی دیدند و بسیاری از مردم بی‌گناه کشته شدند اما من معتقد نیستم که "اسرائیل"عمدا با استفاده از قحطی وگرسنگی به عنوان یک سلاح جنگی؛غیرنظامیان را می‌کشد".!!!

رئیس جمهور متوهم امریکا با تاکید بر اهمیت اجرای راه‌حل دو کشوری گفت: راه حل دو کشور فلسطین و"اسرائیل"محور اختلاف من با نتانیاهو است وکشورهای عربی وجود دارند که پیشنهاد مشارکت در بازگرداندن امنیت و بازسازی غزه را در ازای تعهد به اجرای راه حل دو دولتی داده اند".

وی سپس در پاسخ به این سؤال که آیا نتانیاهو به دلایل سیاسی خود جنگ را طولانی می کند،اینگونه جواب داد : "دلایل زیاذی وجود دارد که مردم دنیا را به این نتیجه می رساند".

پربیننده ترین خبرها