به اعتراف رسانه های عبری؛

آمار عملیات مقاومت در حمله به شهرک‌نشین‌ها، اشغالگران را شوکه کرد!

آمار عملیات مقاومت در حمله به شهرک‌نشین‌ها، اشغالگران را شوکه کرد!
سه شنبه 15 خرداد 1403 - 21:49

بر اساس داده های "شاباک"، رادیو ارتش اشغالگر صهیونیستی در اعترافی مفتضحانه اعلام کرد که حملات توپخانه ای و موشکی نیروهای مقاومت به سمت اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، چه از سمت لبنان و چه از باریکه غزه، تشدید یافته است.

العالم - فلسطین اشغالی

این رادیو گفت"مقاومت فلسطین در ماه می گذشته، 452 راکت از باریکه غزه پرتاب کرده که در مقایسه با ماه آوریل که پرتاب حدود 113 راکت بوده ،چهار برابر شده است و این در حالی است ه حمله‌های راکتی مقاومت در ماههای قبل تر از آن یعنی در مارس و ژانویه به ترتیب 104 و 165 راکت بوده است.

طبق گفته‌ی همین رادیو "حمله های موشکی نیروها‌ی مقاومت در همان ماه می گذشته حدود هزار فروند بوده که از سوریه و لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شده وباز در مقایسه با ماههای آوریل گذشته که 744 موشک و ماه مارس با 746 موشک و نیز پرتاب 534 موشک در فوریه و 334 عدد در ماه ژانویه امسال، مقاومت در بالاترین سطح از زمان آغاز درگیری های مداوم مرزی از هشتم اکتبر گذشته رکورد زده است".

این رادیو به نقل از شاباک ادامه داد: "درگیری‌ها در منطقه مرزی با لبنان روند صعودی شدیدی دارد و این به حملات موشکی و همچنین حملات پهپادهای مقاومت محدود نمی‌شود آنچنانکه تعداد هجوم پهپادها از لبنان به سمت سایت‌های اسرائیلی در ماه مه گذشته و اکنون حمله ی پهپادی به عمق اراضی اشغالی، به 90 مورد رسیده که خود یک رکورد از 8 اکتبر به حساب می آید.

در همین راستا کانال 12 عبری نیز گفت "تل‌آویو از شهر رفح در جنوب باریکه غزه بمباران شد و آژیرهای خطر در شهرهای اشغالی پس از حمله شدید موشکی در شهرک نشین های "کفر صبا"، هرتسیلیا" و "رانانا" در شمال تل آویو به صدا درآمد.

بنابر گزارش رسانه های خود "اسرائیل" شهرک‌های شمالی این رژیم اشغالگر از روز دوشنبه تاکنون درگیر آتش‌سوزی‌های گسترده‌ی ناشی از موشک‌های حزب‌الله است که طبق اعتراف همین شبکه عبری، "اسرائیل" در رهگیری موشکی در آسمان شهر "صفد" که منجر به آتش سوزی در این منطقه شده، عاجز مانده است .

در همین حال، پیشتر نیز ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای از مشارکت نیروهای این رژیم برای اطفای آتش در شمال و مجروح شدن شش تن از اعضای آن خبر داده بود.

شایان ذکرست آتش سوزی های گسترده در چندین نقطه در شمال فلسطین اشغالی از جمله در مستعمره ی "کریات شمونه" و در منطقه مرزی با لبنان در نتیجه گلوله ها و پهپادهای شلیک شده از لبنان رخ داد و برآوردهای "اسرائیل" نشان می دهد که آتش سوزی ها ده ها "دونم" را در منطقه جولان اشغالی سوریه بلعیده است وبخش هایی از خانه ها را در شهرک نشین های مارگالیوت و"کریات شمونه" و سوزانده وویران کرده است.

پربیننده ترین خبرها