محمد رعد در گفتگو با العالم: طوفان الاقصی پروژه عادی‌سازی روابط با اشغالگران را خنثی کرد/ آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حمله اشغالگران را داریم

سه شنبه 15 خرداد 1403 - 22:47

محمد رعد از رهبران حزب‌الله لبنان و رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، به شبکه خبری العالم گفت: به ملت، رهبری و مسئولان ایران شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان را تسلیت عرض می‌کنیم که با مواضع و خدمات خود نعمت و مایه خیر و برکت بودند.

العالم – لبنان

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت لبنان در گفتگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: شهید رئیسی و تیمش فشارهای وارده به ایران ناشی از تحریم را به فرصت تبدیل کرده و ثابت کردند که در رهبری ایران افرادی هستند که هدفشان پیشرفت کشور به دور از وابستگی به ابرقدرتها است.

رعد تاکید کرد: مسیر سیاسی ترسیم شده توسط شهید رئیسی در میان مردم ایران رواج یافته لذا در انتخابات پیش رو درصد مشارکت بیشتر از گذشته خواهد بود که این مساله ناشی از همین بیداری است.

وی خاطر نشان کرد: طوفان الاقصی تحولی راهبردی در منطقه ایجاد کرد و آن چه را که برای عادی سازی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی ترویج می شد را هدف قرار داد و باعث شد دنیا دریابد که رژیم صهیونیستی توان بازدارندگی و حفاظت از خود را نداشته و در برابر مقاومت مردمی نیازمند پشتیبانان بین المللی است.

رعد تصریح کرد: طوفان الاقصی توطئه غرب برای تحقق منافع رژیم صهیونیستی از طریق مصالحه کشورهای منطقه با این رژیم با استفاده از زور را خنثی کرد.

وی یادآور شد: مسئولیت اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در غزه با غرب است زیرا نتیجه ارزش های غربی است که بر اساس مصلحت اندیشی های استوار است و در این مسیر ریختن خون مردم برای تحقق رفاه ملتهای غربی را مباح می دادند.

به گفته وی، این ذهنیت منفعت طلبانه ناشی از صهیونیسم و فاشیسم است، به همین دلیل رژیم صهیونیستی فقط از پشت دیوارها یا در روستاهای مستحکم می جنگد و در جنگ ارتشی جنگاور ندارد بلکه نیروهایش فقط مزدور یا ابزاری برای قتل و جنایت علیه بیگناهان و غیرنظامیان هستند.

رعد تاکید کرد: رژیم صهیونیستی اکنون با چالش بسیار دشواری مواجه است، چرا که هنوز نتوانسته اعتماد به نفس خود را به دست آورد و همچنان از حاشیه ای که آمریکایی ها برایش به وجود آورده اند، استفاده می کند، حاشیه ای که بر اساس آن می تواند غزه را نابود کند تا بتواند روی پای خود بایستد و به کشورهایی که می خواهند با این رژیم اقدام به عادی سازی کنند ثابت کند که می تواند از آنها محافظت کند.

وی گفت: ایجاد همبستگی و جبهه واحد می تواند تجاوزات دشمن صهیونیستی به غزه را متوقف و توانایی‌های دشمن را مضمحل کند تا نتواند به اهداف اعلام شده خود از جنگ وحشیانه علیه غزه دست یابد که در این میان جبهه لبنان تا حد زیادی این هدف را محقق کرده است.

وی ادامه داد: در گذشته برتری هوایی فقط در اختیار رژیم صهیونیستی بود اما اکنون ما در این زمینه به مصاف دشمن رفته ایم، البته ادعا نمی کنیم که توانمندی‌ ما در این زمینه با توانایی‌ دشمن برابری می‌ کند، اما اراده ما بسیار توانمندتر از ابزارهای دشمن است، بنابراین، پیروزی مقاومت در منطقه حتمی خواهد بود.

وی تاکید کرد: ما در حال آماده شدن برای مقابله با همه گزینه ها و احتمالات هستیم اما دشمن تمایلی به شروع جنگ در لبنان ندارد و تهدیداتش درباره جنگ علیه لبنان فقط برای افزایش روحیه نیروهایش است و خودش می داند که این تهدیدات مایه خنده طرف هایی است که از توانمندی های واقعی دشمن و ضعف آن مطلعند.

رعد یادآور شد: ممکن است دشمن نسبت به لبنان مرتکب حماقت شود ولی چنین اقدامی برای دشمن نوعی خودکشی است.

رعد تاکید کرد که دشمن قادر به احیای امنیت از دست رفته اش نیست و تنها فرصتش در این زمینه توقف تجاوز به غزه است به ویژه که ما متعهدیم که به حمایت از غزه ادامه دهیم.

وی توضیح داد که 40 درصد از شهرک نشینان صهیونیست حتی پس از پایان جنگ، نمی خواهند به شهرک های خود بازگردند و 40 درصد از افسران ارتش صهیونیستی از ادامه خدمت در ارتش خودداری می کنند و این نشان می دهد که رژیم در حال فروپاشی است.

رعد تصریح کرد که پیشنهاد اخیر بایدن فقط مانور است تا نتانیاهو مجبور به پذیرش شکست شود چرا که این مقاومت فلسطین است که تصمیم آخر را در این زمینه اتخاذ خواهد نمود.

وی درباره مقاومت لبنان گفت: مقاومت قدرت حفظ حاکمیت کشور را دارد و ثابت کرده نسبت به حفظ وحدت ملی مسئولیت پذیر است و تنها راه تحقق حاکمیت ملی است.

پربیننده ترین خبرها