عبدالملک الحوثی: عملیات مشترک مقاومت یمن و عراق، راهبردی است/ عملیات ما تأثیرات اقتصادی روشنی بر دشمن دارد

عبدالملک الحوثی: عملیات مشترک مقاومت یمن و عراق، راهبردی است/ عملیات ما تأثیرات اقتصادی روشنی بر دشمن دارد
پنج‌شنبه 17 خرداد 1403 - 18:18

رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه تاکید کرد که این رژیم هیچ دستاوردی در غزه نداشته است.

العالم - یمن

«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی امروز پنجشنبه خود تاکید کرد: طی این هفته شاهد برجای ماندن نزدیک به ۲ هزار و ۱۰۰ شهید و زخمی در نوار غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی بودیم. دشمن صهیونیستی جنایات مختلفی در غزه و کرانه باختری انجام می‌دهد و قدس اشغالی را هدف قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: صهیونیست‌ها از طریق اشغال کردن قدس صدها هزار فلسطینی را آواره کردند. بعد از این اتفاق احساس منفی شکست در جان‌ها نفوذ پیدا کرد و این مقاومت بود که توانست چنین احساسی را از بین ببرد.

صهیونیست ها در غزه؛ همچنان بدون دستاورد

رهبر جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: بررسی این اتفاقات با تحولات هشت ماهه گذشته در نوار غزه نشان می‌دهد که دشمن صهیونیستی نتوانسته هیچ پیروزی عملی در این باریکه محقق کند.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد: آمریکا در تمام جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین شریک است. واشنگتن می کوشد ماند هرگونه حرکتی به نفع ملت فلسطین در عرصه های قضایی، سیاسی و رسانه ای شود. این در حالی است که آمریکایی ها مدعی احترام به قانون هستند اما در عین حال علیه دادگاه کیفری بین المللی وارد عمل می شوند. این کشور تجمعات دانشجویی در حمایت از ملت فلسطین را سرکوب می کند.

عملیات مشترک مقاومت یمن و عراق، راهبردی است

وی در ادامه افزود: طرح آمریکا به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه غزه پایان نمی دهد و باعث عقب نشینی دشمن از این منطقه و ورود کمک های بشردوستانه نمی شود. نیروهای مجاهد در محورهای مختلف نبرد در غزه به پایداری و مقاومت خود ادامه می دهند.

رهبر جنبش انصارالله یمن اضافه کرد: حدود ۵۰ منطقه در فلسطین اشغالی آتش گرفت و لاپید اعلام کرد که مناطق شمال در آتش می سوزد و همراه با آنها قدرت بازدارندگی اسرائیل می سوزد. این اعتراف به عملیات مؤثر نیروهای حزب الله لبنان است. عملیات مشترک با نیروهای مقاومت اسلامی عراق مهم، راهبردی و روزافزون است. تعداد عملیات نیروهای مسلح یمن طی هفته جاری به ۱۱ عدد در دریای سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند می رسد.

هدف قرار دادن هواپیمابر آمریکایی آیزنهاور

وی افزود: این عملیات ها با استفاده از ۳۶ موشک بالستیک و هدایت شونده و پهپاد انجام شد. یکی از تحولات مهم، رونمایی از سامانه موشکی «فلسطین» بود. یکی از مهم ترین عملیات های ما هدف قرار دادن هواپیمابر آمریکایی آیزنهاور در شمال دریای سرخ با هفت موشک هدایت شونده و چهار پهپاد بود.

رهبر جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: ناوهای هواپیمابر آمریکایی در لیست اهداف نیروهای مسلح یمن باقی خواهند ماند و حملات آتی شدیدتر خواهد بود. آیزنهاور در ۴۰۰ کیلومتری سواحل یمن مستقر بود که هدف قرار گرفت. این عملیات موفقیت آمیز بود و باعث شد ناو مذکور فرار کرده و مسیر خود را تغییر دهد.

رهبر جنبش انصارالله یمن اضافه کرد: به کسانی که آمریکا به دنبال جذب آنها است هشدار می دهیم در خدمت اهداف دشمن نباشند. هر اقدامی علیه ملت ما با واکنش متقابل رو به رو خواهد شد. کسانی که خود را در خدمت دشمن صهیونیستی گذاشته اند بازنده هستند. ما هرگز در برابر حمله به ملتمان دست بسته نخواهیم بود. عملیات مشترک با نیروهای مقاومت اسلامی عراق یک روند رو به جلو است.

پربیننده ترین خبرها