آیا نتانیاهوی دروغگو برای طولانی کردن جنگ قمار می کند؟

آیا نتانیاهوی دروغگو برای طولانی کردن جنگ قمار می کند؟
پنج‌شنبه 17 خرداد 1403 - 19:45

تلاش «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای باقی ماندن هرچه بیشتر در قدرت به منظور جلوگیری از رسیدگی به پرونده فساد و رشوه خواری خود و باز نشدن پرونده بررسی علل ناکامی اش در پیش بینی عملیات طوفان الاقصی این پرسش را مطرح کرده است که آیا نتانیاهو با وجود ناکامی در رسیدن به اهداف تعیین شده جنگ، برای طولانی کردن آن بویژه در جبهه شمال با حزب الله به منظور ادامه بقا در قدرت قمار خواهد کرد؟

العالم - فلسطین اشغالی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که «بزالل اسموتریچ» وزیر و همکار فاشیستش، او را دروغگو خواند، اولین مسئول در سطح جهان است که جایگاه خود را در دو دادگاه رزور کرده است. نخست دادگاه رسیدگی به رشوه خواری و کلاهبرداری در قدس اشغالی و دوم دادگاه بین المللی کیفری در لاهه به اتهام ارتکاب جنایات جنگی علیه فلسطینی ها از جمله تلاش برای نسل کشی آنها و گرسنگی دادن به آنها. این شکایت علیه نتانیاهو و «یوآو گالانت» وزیر جنگ او در دادگاه بین المللی کیفری تنظیم شده است.

با وجود این، نتانیاهو که با مخالفت های فزاینده‌ای روبرو است، همچنان "اسرائیلی ها" و کل جهان و در صدر آنها «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا را که صهیونیست ترین فرد در میان همه روسای جمهور این کشور است، به چالش می کشد تا از این طریق، باقی ماندن در سمت خود را تضمین کند.

ژنرال «اسرائیل زیو»، فرمانده لشکر غزه و رئیس سابق بخش عملیات در ارتش رژیم صهیونیستی در مقاله ای در سایت شبکه تلویزیونی 12 تلویزیون این رژیم با اشاره به تلاش نتانیاهو برای تحقیر کردن بایدن و خنثی کردن اقدامات بایدن که برای آرام کردن اوضاع منطقه در راستای اهداف انتخاباتی خود در آمریکا صورت می گیرد، نوشت: «دو ماه قبل از آغاز انتخابات در آمریکا، نتانیاهو به اقدامات خود برای خنثی کردن تلاش های بایدن ادامه می‌دهد تا راه را برای رقیبش، دونالد ترامپ، جهت پیروزی در انتخابات هموار کند. امید نتانیاهو این است که ترامپ پس از رسیدن به ریاست جمهوری به او اجازه دهد تا جنگ را - با وجود بهای سنگینی آن برای اسرائیلی ها- ادامه داده و صندلی خود را حفظ کند.»

ژنرال زیو تاکید کرد: نیاز امروز نتانیاهو و تیمش قبل از هر چیز این است که به جنگ در نوار غزه پایان ندهند و جنگ فرسایشی در شمال را ادامه دهند و فرصت بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه را از بین ببرد و مراسم ختم توافق منطقه ای با عربستان را برگزار کنند.

وی افزود: «این هرج و مرج سیاسی نتانیاهو ممکن است بسیار بیشتر از این هزینه داشته باشد؛ بویژه که ایران و حزب‌الله به خوبی از شکاف بین اسرائیل و کاخ سفید آگاه هستند و در حال آماده شدن برای بهره برداری از آن به منظور تغییر روند اوضاع به نفع خود و گام برداشتن در مسیر حمله به اسرائیل با این پیش فرض هستند که بایدن این بار برای ارسال ناوهای جنگی به منطقه و ایستادن کامل در کنار اسرائیل، عجله نخواهد کرد» .

این ژنرال صهیونیست نوشت که تحرکات نتانیاهو به وضوح و به طور ملموس امنیت رژیم اسرائیل را که برای چنین جنگ های طولانی ساخته نشده است، به خطر می اندازد. نتانیاهو رژیم اسرائیل را به پایین ترین وضعیت اقتصادی و بزرگترین فروپاشی در طور تاریخ خود در سطح بین المللی رسانده است و این امر نیز به احتمال زیاد برای نتانیاهو که وعده پیروزی مطلق را داد و به آن نرسید، مهم نیست. نتانیاهو همچنین ثبات منطقه را تاحد زیادی بویژه در کرانه باختری و اردن به خطر می اندازد. از این رو، باقی ماندن در منطقه رفح در جنوب نوار غزه غیرممکن خواهد بود و راه حل، عقب نشینی نظامی یکجانبه رژیم اسرائیل از آنجا است زیرا در غیر این صورت، ما به سمت گزینه ای سوق خواهیم یافت که وضعیت "اسرائیل" را پیچیده تر و شدت بحران را افزایش خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها