روسیه هشدار داد:‌ "دشمنان آمریکا" را به سلاح‌های مختلف مجهز می‌کنیم

روسیه هشدار داد:‌
جمعه 18 خرداد 1403 - 17:19

مسکو می‌گوید اواکراین از تسلیحات آمریکایی برای کشتن زنان و کودکان روسی در منطقه‌ای در جنوب روسیه استفاده کرده است و مسئولیت این اقدام نیز بر عهده واشنگتن است.

العالم - آمریکا

از آغاز جنگ اوکراین، نخستین بار است که مسکو واشنگتن را مسئول کشتار غیرنظامیان در خاک روسیه معرفی کرده است. پیشتر "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در این‌باره هشدار داده بود که غرب با آتش بازی می‌کند و استفاده اوکراین از سلاح‌های غربی در داخل روسیه، خطر برافروخته شدن اتش جنگ جهانی را در پی خواهد داشت.

تاکنون هیچ اظهارنظر فوری از طرف اوکراینی یا آمریکایی مطرح نشده است.

"ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است: حملات اوکراین با تسلیحات آمریکایی در هفته گذشته در منطقه بلگورود انجام شده است.

زاخارووا در بیانیه‌‌ای مطبوعاتی با بیان اینکه این حمله اندکی بعد از موافقت آمریکا با حملات اوکراین به خاک روسیه با استفاده از تسلیحات آمریکایی انجام شد، افزود: اجازه واشنگتن به اوکراین برای انجام چنین حملاتی به منزله اعتراف به کشتار کودکان و زنان در منطقه بلگورود رسیده است.

این سخنگو در عین حال تاکید کرد که پس از این حملات، قطعاتی از موشک‌های آمریکایی هیمارس به عنوان مدرک به‌دست آمده است.

پیشتر "دیمیتری مدودف" معاون رئیس شورای امنیت روسیه تاکید کرد که این کشور می‌تواند دشمنان آمریکا را به سلاح‌های مختلف مجهز کند همان کاری که آمریکا با اوکراین انجام داد.

مدودف تصریح کرد: این مسأله ممکن است برای هر کسی که آمریکا آن را دشمن خود می‌داند صرف نظر از تفکرات سیاسی، اتفاق بیفتد.

طبق این گزارش، "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه ایالات متحده، در 31 می تایید کرد که "جو بایدن" رئیس‌جمهوری این کشور با این اقدام موافقت کرده است تا اوکراین بتواند از منطقه خارکف در مجاورت بلگورود دفاع کند.

پربیننده ترین خبرها