دولت غزه آمار کودک‌کشی رژیم صهیونیستی را فاش کرد

دولت غزه آمار کودک‌کشی رژیم صهیونیستی را فاش کرد
جمعه 18 خرداد 1403 - 21:09

دفتر رسانه‌ای دولت غزه با انتشار آماری، ابعاد جنایت‌های رژیم صهیونیستی ضد کودکان غزه را منتشر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ در منطقه غزه بیش از ۱۵۵۱۷ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است.

در نتیجه این جنگ، بیش از ۱۷ هزار کودک فلسطینی یکی از والدین یا هر دوی آنها را از دست داده‌اند.

این بیانیه تاکید کرد که ۳۵۰۰ کودک فلسطینی به علت سوء‌تغذیه یا کمبود منابع غذایی ناشی از جنگ با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. تاکنون ده‌ها کودک فلسطینی در نتیجه سوء تغذیه و خشکی بدن جان خود را از دست داده‌اند.

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد اعلام کرد که قرار گرفتن رسمی ارتش اسرائیل در لیست سیاه رژیم‌های قاتل کودکان به اطلاع وی رسانده شده است.

وی افزود که "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار الحاق تل‌آویو به لیست سیاه رژیم‌های کودک‌کش شده است.

ارتش رژیم اشغالگر در حمله وحشیانه خود به غزه تاکنون بیش از ۱۵ هزار کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است که حدود ۴۰ درصد مجموع شهدای فلسطین را تشکیل می‌دهند. بر اساس آمارهای رسمی، با گذشت ۸ ماه از جنگ غزه تاکنون بیش از ۳۶ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بالغ بر ۸۶ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند و حدود ۷۰ درصد از زیرساخت‌های غیرنظامی غزه شامل مدارس و منازل مسکونی و بیمارستان‌ها تخریب شده‌اند.

دادگاه بین‌المللی لاهه نیز در ۲۴ می احکام بازداشت تعدادی از سران رژیم صهیونیستی از جمله "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر و "یواف گالانت" وزیر جنگ را صادر کرده است. پیش از این برخی از محافل بین‌المللی از جمله سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز انتقاد گسترده‌ای را از رژیم صهیونیستی مطرح کرده و خواستار الحاق این رژیم به لیست ننگ سازمان ملل متحد شده بودند.

مهر

پربیننده ترین خبرها