عضو برجسته جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در گفتگو با العالم:

طرح پیشنهادی واشنگتن برای آتش بس با صحبت های بایدن مغایر است

شنبه 19 خرداد 1403 - 11:34

یکی از رهبران جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین با بیان این که تصمیم هر چند دیرهنگام سازمان ملل مبنی بر قرار دادن نام ارتش رژیم صهیونیستی در لیست سیاه به مثابه سیلی بر صورت این رژیم است در عین حال خاطرنشان کرد: طرح آتش بس که آمریکا به شورای امنیت ارائه کرده با صحبت های بایدن در این باره و خروج رژیم صهونیستی از غزه، کاملا مغایر است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

یوسف احمد از رهبران جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، در گفت وگو با برنامه مع الحدث شبکه خبری العالم اظهار داشت: طرحی که آمریکا به شورای امنیت ارائه کرده با صحبت های بایدن در این مکان مبنی بر آتش بس و خروج رژیم صهونیستی از غزه، کاملا مغایر است.

احمد درخصوص تصمیم سازمان ملل مبنی بر قرار دادن نام ارتش رژیم صهیونیستی در لیست سیاه بخاطر نقض حقوق کودکان در مناطق درگیری غزه گفت: این تصمیم بسیار دیر گرفته شد. رژیم اشغالگر باید از سال ۱۹۴۸ در لیست سیاه قرار می گرفت زیرا از آن زمان در حق مردم فلسطین و همه ملت های عرب مرتکب قتل و ترور و جنایت شده است.

او تاکید کرد: این تصمیم به هر صورت به مثابه سیلی جدیدی به صورت رژیم صهیونیستی است و ادامه ای بر اقداماتی است که بسیاری از سازمان های بین المللی انجام داده اند که دادگاه بین المللی و دیوان کیفری بین المللی مهم ترین آنها هستند.

او ادامه داد: این تصمیم رژیم صهیونیستی را تحت فشار می گذارد، از جنایت هایش پرده برمی دارد و چهره واقعی آن را به عنوان رژیمی تروریستی، نژادپرست و آدم کش به نمایش می گذارد.

این رهبر جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به این موضوع اشاره کرد که دولت آمریکا با جامعه بین المللی دچار چالش شده زیرا نمی تواند با اراده آن مقابله کند. آمریکا دیگر نمی تواند جنایت های رژیم صهیونیستی را بپوشاند و توحش آن در برابر همه آشکار شده است.

یوسف احمد درمورد پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آمریکا گفت: شروط مقاومت هیچ تغییری نکرده است. در ششم ماه مه حماس طرح پیشنهادی میانجیگران را دریافت کرد و در آن زمان با آن اعلام موافقت نمود و این رژیم صهیونیستی بود که با آن مخالفت کرد، با اینکه میانجیگران گفته بودند که رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا با این طرح موافقت کرده اند. پس از آن نیز شاهد حملات تجاوزکارانه به رفح بودیم.

او افزود: طبق اظهارات مقاومت و بایدن، نکاتی در این طرح وجود دارد که می توان آنها را مبنا قرار داد. بایدن از خروج کامل ارتش‌ رژیم اشغالگر از غزه و توقف کامل تجاوز صحبت کرده اما این صحبت ها با طرحی که آمریکا به شورای امنیت ارائه کرده متفاوت است بطوری‌که این طرح کاملا در نقطه مقابل طرح پیشنهادی ششم مه قرار دارد.

یوسف احمد در پایان افزود:‌ مقاومت هم اکنون چیزی برای ارائه ندارد و فعلا تصمیم با آمریکا است. به نظر من آمریکا طفره می رود و با انداختن مسئولیت بر گردن حماس درصدد گمراه کردن شورای امنیت است، درحالیکه طرف مسئول اکنون رژیم صهیونیستی است که هیچ یک از مسئولینش حتی صحبت های بایدن را نیز نپذیرفته اند.

گفتنی است که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیروز (جمعه) به مقام‌های رژیم صهیونیستی اطلاع داد که قصد دارد رژیم صهیونیستی را در فهرست سیاه کشورهای کودک‌کش قرار دهد.

پربیننده ترین خبرها