گزارش العالم از قحطی و زیان 200 میلیارد دلاری سودان از جنگ داخلی

شنبه 19 خرداد 1403 - 12:47

کشتار و جنگ داخلی سودان که بیش از یک سال است همچنان ادامه دارد، بیش از 200 میلیارد دلار بر اقتصاد این کشور زیان وارد کرده است.

العالم ـ جهان اسلام

خبرنگار شبکه خبری العالم در سودان گزارش داد: بیش از یک سال است که سودان درگیر جنگ داخلی و کشتار است، ویرانی هایی که درپی این جنگ به بار آمده بالغ بر 200 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور زیان وارد کرده است.

بنابر این گزارش، از مهم ترین مراکزی که طی این جنگ نابود شده، موسسات عمومی، بانک ها و بازارها هستند. جنگ کنونی و عواقب آن که بر همه چیز سایه افکنده، بزرگ ترین و اصیل ترین بازار سودان یعنی ام درمان را نیز به ویرانه ای بدل کرده هر چند اگر چیزی در آن باقی مانده بود نیز سهم سارقان شده است.

در درگیری های سودان، هزاران تاجر قربانی این جریان شده اند که یوسف یکی از این تاجران است که پس از سی سال کار و فعالیت، اکنون با مغازه خالی مواجه شده است.

او در گفتگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: زیانی که به ما وارد شده کم نیست، من به شخصه ۵ تریلیون پوند (واحد پتول سودان) از دست داده ام. با این حال تا وقتی که ما زنده ایم و تلاش می کنیم و قلبمان می تپد به یاری خدا همه این زیان ها جبران خواهد شد.

به دنبال درگیری های نظامی داخلی در سودان تا کنون هزاران تاجر سرمایه های خود را از دست دادند اما همچنان امیدشان را حفظ کرده اند تا پس از تسلط ارتش بر منطقه، از نو شروع کنند، پس شروع به برداشتن آوار برجای مانده از جنگ می کنند تا آماده بازسازی شوند و قلب بازار را دوباره به تپش درآورند.

گفتنی است که جنگ داخلی سودان این کشور را در آستانه قحطی قرار داده و باعث شده تا 18 میلیون نفر از جمله 3.6 میلیون کودک از گرسنگی شدید رنج ببرند.

آخرین مطالب

پربیننده ترین خبرها