گزارشگر سازمان ملل: "اسرائیل" از اسرای خود برای قتل عام فلسطینیان استفاده می کند"

گزارشگر سازمان ملل:
يکشنبه 20 خرداد 1403 - 14:39

"فرانچسکا آلبانیز"، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد در فلسطین، گفت "اسرائیل" از اسرای خود برای مشروعیت بخشیدن به قتل عام و گرسنگی دادن فلسطینیان در غزه و در عین حال تشدید خشونت علیه غیر نظامیان فلسطینی در بقیه سرزمین های اشغالی استفاده می کند".

العالم - فلسطین اشغالی

آلبانیز در توییتی در حساب کاربری خود درباره "اسرائیل" وسربازان به زعم او "خارجی" نوشت" "من از بازگشت 4 اسیر اسرائیلی خوشحالم اما این امر نباید به قتل عام حداقل 200 فلسطینی که در میان آنها بسیاری کودک به چشم میخورد و زخمی شدن 400 تن دیگر می انجامید که به شکلی خیانتکارانه از یک کامیون ارسال کمک های بشر دوستانه به عنوان پوشش و استتار در طول عملیات خود، استفاده کرده اند"، وی این کار صهیونیستها را "پوشش انسانی" اما در سطح و نوعی دیگر توصیف کرد.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد: "8 ماه پیش که اولین آتش‌بس و تبادل اسرا انجام شد، "اسرائیل" امکان این را داشت که همه اسیران خود را زنده و سالم بازگرداند، اما به قصد تخریب غزه و مردم فلسطین حاضر به این کار نشدو چون خورشید پر واضح است که به این شکل این قصد ونیت خود را به فعل تبدیل کرده است".

"مارتین گریفیتس"، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، نیز به نوبه خود، اردوگاه نصیرات را "کانون تراژدی باریکه غزه" دانست و تاکید کرد که "صحنه های کشتار در نصیرات ثابت می کند که جنگ در حال تبدیل شدن به نحو وحشناکتری است".

یاد آور می شود دیروز شنبه پس از بمباران شدید توپخانه و هوایی اردوگاه "نصیرات" توسط نیروهای رژیم صهیونیستی وقتل عام ساکنان آن، حداقل 210 فلسطینی شهید و بیش از 400 تن زخمی شدند و یک افسر نیروی ویژه این رژیم اشغالگر نیز در این عملیات به هلاکت رسید.

پربیننده ترین خبرها