نتایج انتخابات پارلمان اروپا امروز اعلام می شود

نتایج انتخابات پارلمان اروپا امروز اعلام می شود
يکشنبه 20 خرداد 1403 - 21:17

حدود 350 میلیون واجد شرایط رای در انتخابات پارلمان اروپا که امروز (یکشنبه) وارد چهارمین و آخرین روز خود می شود، سرنوشت سیاسی اتحادیه اروپا را رقم خواهند زد.

العالم - اروپا

بنابر این گزارش،‌ رای گیری امروز در 21 کشور عضو اتحادیه اروپا برای انتخاب 720 نماینده در بزرگترین انتخابات فرامرزی جهان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز " گمانه زنی ها در مورد نتایج انتخابات حاکی است که احتمالا چینش پارلمان به سمت راست‌گرایان خواهد چرخید و تعداد نمایندگان ملی‌گرای مخالف اتحادیه اروپا در آن افزایش یابد.

نتیجه انتخابات پارلمان اروپا بر چگونگی رویارویی این اتحادیه با جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ میلیون نفر با چالش‌هایی مانند بحران اوکراین - روسیه، تشدید رقابت‌های صنعتی با چین و آمریکا، تغییرات اقلیمی و مهاجرت تعیین کننده خواهد بود.

موضوع مهاجرت نیز یکی دیگر از چالشهای اصلی برای برخی از کشورهای اروپایی در کارزار انتخاباتی خود برای انتخابات پارلمان اروپا محسوب می شود.

رای‌گیری انتخابات پارلمانی اروپا از روز پنجشنبه گذشته در هلند آغاز و در روزهای جمعه و دیروز شنبه در شمار دیگری از کشورهای عضو این اتحادیه ادامه یافت.

این انتخابات امروز (یکشنبه) در فرانسه، ایتالیا٬ آلمان، لهستان و اسپانیا به پایان می‌رسد.

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که در این انتخابات لیبرال‌های طرفدار تقویت اتحادیه اروپا و سبزها شماری از کرسی‌های خود را از دست می‌دهند و در نتیجه راست میانه و چپ میانه نیز اکثریت خود را از دست خواهند داد.

چنین تحولی تلاش‌ها برای اجرای قوانین جدید اتحادیه اروپا یا افزایش یکپارچگی اروپایی را پیچیده‌تر خواهد کرد.

نتایج نهایی انتخابات قرار است عصر امروز (یکشنبه) به وقت محلی اعلام شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها