نتانیاهو سفير تل آویو در سازمان ملل را تعیین کرد/ سفیر جدید رژیم صهیونیستی کیست؟!

نتانیاهو سفير تل آویو در سازمان ملل را تعیین کرد/ سفیر جدید رژیم صهیونیستی کیست؟!
يکشنبه 20 خرداد 1403 - 21:27

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی "دنی دانون"، عضو راست گرای افراطی کنست (پارلمان) رژیم اشغالگر را به عنوان سفیر این رژیم در سازمان ملل منصوب کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه عبری زبان "معاریو" نوشت: "نتانیاهو و "یسرائیل کاتز" وزیر امور خارجه "اسرائیل" تصمیم گرفتند تا "دانون" را به عنوان سفیر در سازمان ملل به عنوان جانشین "اردان" منصوب کنند."

این دومین باری است که دانون سمت سفیر در سازمان ملل را بر عهده می گیرد، او بین سال های 2015 تا 2020 همین سمت را داشت.

"دانون" که در کابینه های قبلی نیز دارای پست‌های وزارتی بود، از اعضاء حزب "لیکود" به رهبری نتانیاهو است.

این امر بیانگر روابط متشنج بین تل‌آویو و سازمان ملل به ویژه پس از گنجاندن نام ارتش "اسرائیل" در هفته گذشته در لیست سیاهی است که حقوق کودکان را نقض می‌کند و از آنها در مناطق درگیری محافظت نمی‌کند.

در نوامبر 2023، دانون اظهارات جنجالی افراطی در مورد خشم جهانی از قتل عام رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه بیان کرد.

او گفته بود: "اگر دنیا به فکر فلسطینی‌ها است، اجازه دهید از آوارگان غزه پذیرایی کند".

رژیم صهیونیستی علیرغم تصمیم شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و کشتار فلسطینیان، و دستور دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر پایان دادن به تهاجم به شهر رفح در جنوب باریکه غزه و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از "نسل کشی" و بهبود وضعیت بد انسانی در غزه به جنگ خود ادامه می دهد.

پیشتر کانال رسمی عبری "کان"، اعلام کرده بود که "گیلعاد اردان"، سفیر اسراییل در سازمان ملل پس از نزدیک به 4 سال حضور در این سمت، به خدمت خود پایان داده است.

این کانال همچنین تأیید کرد که "علی رغم تلاش های فراوان نتانیاهو برای حفظ "اردان" در ایالات متحده به عنوان سفیر "اسرائیل" در سازمان ملل متحد، اما وی نپذیرفته و گفته که دو فرزند از چهار فرزندش در آمریکا تحصیل می کنند و اگر در سمت خود در خارج از باقی بماند، می خواهد در نزدیکی محل تحصیل آنها در نیویورک زندگی کند".

پربیننده ترین خبرها