واکنش های مقامات صهیونیست به استعفای بنی گانتس

واکنش های مقامات صهیونیست به استعفای بنی گانتس
يکشنبه 20 خرداد 1403 - 21:59

استعفای بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که در سایه اختلافات شدید میان اعضای کابینه و کارشکنی‌های نتانیاهو در طرح‌های آتش‌بس روی داد، واکنش های مواففان و مخالفان نخست وزیر این رژیم را به دنبال داشته است.

العالم ـ‌ فلسطین اشغالی
بنابر این گزارش،‌ بنی گانتس عضو کابینه جنگ لحظاتی پیش رسماً استعفای خود را از این کابینه اعلام کرد و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

وی نتانیاهو را مانع پیروزی در جنگ غزه دانست و تاکید کرد که حضور در کابینه جنگ به خاطر سرنوشت مشترک بود نه شراکت سیاسی.

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با بیان این که خروج از کابینه جنگ تصمیم سخت و دردناک است، از نتانیاهو خواست هرچه زودتر اقدام به برگزاری انتخابات و تشکیل یک کمیته تحقیق داخلی کند.

گانتس گفت که نتانیاهو به خاطر منافع سیاسی خود، مانع از اتخاذ تصمیمات استراتژیک شد.

وی افزود: ما از کابینه جنگ خارج می‌شویم زیرا نتانیاهو مانع پیش رفتن به سمت پیروزی حقیقی می‌شود.

او همچنین گفت: از طرح بایدن برای آتش‌بس و مبادله اسرا حمایت می‌کند و از نتانیاهو خواسته جرات و شجاعت داشته باشد و این طرح را بپذیرد.

بنی گانتس خطاب به خانواده‌های اسرای اسرائیلی نیز افزود: ما در آزمون مردود شدیم و نتوانستیم فرزندان شما را بازگردانیم.

گانتس گفت: باید نهایت تلاش برای دستیابی به توافق برای استرداد اسرای اسرائیلی بکار گرفته شود. بهای جنگ دردناک است و بیش از 1000 خانواده اسرائیلی بهای سنگینی را پرداخته‌اند.
واکنش تانیاهو به استعفای گانتس
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در واکنش به استعفای بنی گانتس از کابینه جنگ گفت: اکنون زمان مناسبی برای استعفا نبود بلکه زمان وحدت بود.

بنیامین نتانیاهو افزود: ما تا پیروزی و تحقق تمامی اهداف جنگ و در راس آن آزادی همه اسرا و نابودی حماس به راه خود ادامه می‌دهیم.

نتانیاهو همچنین تاکید کرد که برای ورود هر حزب اسرائیلی به کابینه جنگ، درهای آن برای کمک به پیروزی در جنگ و تضمین سلامت و امنیت اسرائیلی‌ها باز است.
بن گویر خواستار پیوستن به کابینه جنگ شد

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پی استعفای بنی گانتس خواستار پیوستن به کابینه جنگ شد.

بن گویر گفت: زمان آن رسیده تا تصمیماتی شجاعانه اتخاذ شده و بازدارندگی حقیقی ایجاد شود و امنیت برای ساکنان جنوب و شمال و کل "اسرائیل" محقق شود.
لاپید: زمان آن رسیده کابینه ای با تدبیر جایگزین کابینه تندرو شود

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد تصمیم بنی گانتس و گادی آیزنکوت برای خروج از کابینه شکست خورده جنگ مهم و درست بود.

یائیر لاپید گفت: زمان آن رسیده تا کابینه ای با تدبیر که امنیت و "گروگان"ها (اسیران صهیونیست) را بازگرداند و جایگاه بین‌المللی "اسرائیل" را بازیابد، جایگزین این کابینه تندرو شود.
لیبرمن: استعفای گانتس با تاخیر صورت گرفت اما خوب بود

رهبر حزب "اسرائیل خانه ما" تاکید کرد که استعفای بنی گانتس از کابینه جنگ تصمیم خوبی بود و حتی اگر با تاخیر هم صورت گرفت اما باز از هیچی بهتر بود.

آویگدور لیبرمن گفت: زمان آن رسیده تا یک ائتلاف صهیونیستی تشکیل شود.

پربیننده ترین خبرها