گانتس عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی استعفا داد

گانتس عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی استعفا داد
يکشنبه 20 خرداد 1403 - 21:36

بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی رسما استعفای خود را از این کابینه اعلام کرد و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شد. وی نتانیاهو را به مانعی برای پیروزی در این جنگ متهم کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش رسانه های عبری، شورای جنگ در کابینه اضطراری "اسرائیل" امشب (یکشنبه) برای اولین بار بدون حضور وزیران "بنی گانتس" و "گادی آیزنکوت" که اعلام شده بود اواخر امروز استعفای خود را ارائه می کنند، تشکیل جلسه می دهد.

بخش رسانه ای رژیم صهیونیستی با انتشار پستی در صفحه خود در پلتفرم X اعلام کرد: "برای اولین بار بدون "گانتس و آیزنکوت"، شورای جنگ امشب تشکیل جلسه می دهد".

بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی

رسانه های عبری اعلام کرده بودند که بنی گانتس و شریک او در "اردوگاه حکومتی "اسرائیل"، گادی آیزنکوت، عصر امروز خروج خود را از کابینه نتانیاهو اعلام خواهد کرد.

گانتس امروز، پس از لغو سخنرانی دیروز خود که انتظار می رفت در آن انصراف خود را از کابینه این رژیم اعلام کند، گفت که "امشب بیانیه ای در اختیار رسانه ها خواهم گذاشت".

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود از "گانتس" خواسته بود تا از حکومت استعفا دهد و به آن مشروعیت ندهد".

از سویی نتانیاهو دیروز (شنبه) پس از اعلام آزادی 4 اسیر صهیونیست نزد گروه های مقاومت در باریکه غزه، در پستی در شبکه اجتماعی "X" خواستار "جلوگیری از کشیده شدن اختلافات به شکاف داخلی" شده و نوشته بود "این زمان زمان اتحاد است، نه زمان تفرقه. ما باید در رویارویی با وظایف بزرگی که در انتظار ماست متحد بمانیم".

گانتس در 18 مه گذشته، تا 8 ژوئن به نتانیاهو فرصت داده بود تا استراتژی روشنی برای جنگ و پیامدهای آن ارایه کند، و تهدید کرده بود که در غیر این صورت از کابینه خارج خواهد شد.

قابل ذکرست که "گانتس و آیزنکوت" در 11 اکتبر و در پی شروع جنگ علیه غزه به "کابینه" نتانیاهو پیوستند که "کابینه اضطراری" نام گرفت و در نتیجه این حرکت، "کابینه جنگ" تأسیس شد.

در همین حال پایگاه آکسیوس روز گذشته (شنبه) به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که "بنی گانتس" قرار است خروج حزب خود از کابینه اضطراری بنیامین نتانیاهو را که بعد از ۷ اکتبر تشکیل شد، اعلام کند.

با وجود این، اقدام بنی گانتس به فروپاشی ائتلاف نتانیاهو که در حال حاضر ۶۴ کرسی در کنست در اختیار دارد منجر نخواهد شد. اما انتظار می‌رود خروج او به ایجاد بی‌ثباتی‌های بیشتر در کابینه نتانیاهو و تشدید بحران سیاسی رژیم در بحبوحه ناکامی‌های اسرائیل در جنگ غزه منجر شود.

بنی گانتس که یکی از وزیران کابینه جنگی نتانیاهو است ارتباط‌های بهتری با دولت "جو بایدن" در آمریکا دارد. آکسیوس مدعی شده که خروج او ممکن است فشارهای آمریکا و بین‌المللی را روی نتانیاهو تشدید کند.

پربیننده ترین خبرها