خاخام آمریکایی از دیدارهایش با شهید آیت‌الله رئیسی می‌گوید

دوشنبه 21 خرداد 1403 - 22:37

"دیوید وایس" خاخام آمریکایی که دو بار با آيت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی دیدار داشته است، درباره او اینچنین می‌گوید:‌ شهید رئیسی مخالف اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین بود و آن را اقدامی غیرقانونی و نامشروع می‌دانست ولی ایشان مخالف یهودیت نبود و بلکه در تلاش برای دوستی با یهودیان بود.

العالمایران

"دیوید وایس" خاخام آمریکایی در گفت‌وگویی ویژه با شبکه خبری العالم گفت: از خداوند می‌خواهم که حقیقت و حکمت خود را به من عطا کند تا شاید شایسته ابلاغ پیام او باشم و انشاءالله صلح در جهان حاکم خواهد شد.

این خاخام آمریکایی ابراز عقیده کرد:‌ هولوکاست به دستور خداوند بود که ما چندین میلیون یهودی را از دست دادیم از جمله پدربزرگ و مادربزرگم، در حالی‌که پدرم توانست فرار کند، اما آنها یهودی بودند و مناسک یهودی را انجام می‌دادند.

او با اشاره به اینکه‌ تاریخ دین یهود به 3000 سال قبل برمی‌گردد و یهودیان خدا را می‌پرستند، گفت: اما ما به عنوان یهودیان، از دو هزار سال قبل که معبدمان ویران شد، منع شده‌ایم که حکومت یهودی حتی در یک سانتی‌متر مربع از زمین داشته باشیم. یقینا ما به عنوان یهودی اجازه نداریم سرزمین دیگران را بدزدیم یا ملت دیگری را اشغال کنیم و حاکمیت ایجاد کنیم به این دلیل که چنین اقداماتی به منزله تمرد علیه خدا است، پس نه فقط هرگز چنین کاری انجام نمی‌دهیم بلکه برعکس، باید از دیگران قدردانی کنیم چون با ما مهربان بودند.

خاخام وایس افزود:‌ هزار سال پیش اعراب و مسلمانان پذیرای یهودیانی بودند که در کشورهای دیگر بسیار به آنان ظلم شده بود و در سرزمین‌های عرب و مسلمانان شرایط ما بهتر شد، پس باید از آنها تشکر و قدردانی کرد. اما هواداران جنبش صهیونیسم که از حدود ۱۰۰ سال پیش شروع شد، تصمیم می‌گیرند تا میهن ملی خود را در خاک فلسطین تأسیس کنند.

صهیونیست‌ها از دین یهود سوء‌استفاده می‌کنند

او اضافه کرد:‌ اینجا بود که مردم فلسطین گفتند ما نمی‌‌خواهیم سرزمینمان را سرقت کنند، بنابراین صهیونیست‌ها چاره‌ای نداشتند جز اینکه فلسطینی‌ها را متهم به نفرت از یهودیان کنند و بگویند که فلسطینی‌ها شیطانهایی ضد سامی هستند، صهیونیستها سپس از هولوکاست استفاده ابزاری کرده و فلسطینیان را به همکاری با نازیستهای آلمان متهم نمودند. این اقدام جنایت بود زیرا آنها از دین یهود سوء‌استفاده کرده و هنوز سوء‌استفاده می‌کنند، این فاجعه است که از درد و مصیبت یهودیان برای اشغال سرزمین‌های دیگران سوء‌استفاده می‌کنند.

"اسرائیل" حق ادامه بقا ندارد

این خاخام آمریکایی در ادامه گفت:‌ دولت اسراییل حق ادامه بقا ندارد؛ زیرا صهیونیست‌ها 76 سال است که به طور منظم و مستمر خون می‌ریزند و افراد را به قتل رسانده‌اند، علاوه بر این، ما تصاویری داریم که نشان می‌دهد صهیونیست‌ها با یهودیانی که در مقابل آنها ایستادند، چه کردند، شما می‌بینید که ارتش و پلیس اسرائیل در طول 76 سال چه کردند، در حالی‌که جهان فقط تماشاچی بوده است. وقتی 7 اکتبر روی داد گفتند ما باید از خودمان دفاع کنیم، آنها بودند که این حوادث را شروع کردند، حتی دبیرکل سازمان ملل متحد به صراحت اعلام کرد که حوادث 7 اکتبر در خلأ روی نداده است.

او خاطرنشان کرد:‌ صهیونیستها فلسطینیان، یهودیان و حتی خاخام‌ها را به قتل رساندند و می‌خواستند حماس را متهم کنند درحالی‌که این صهیونیستها بودند که به مردم ظلم کردند، 76 سال قبل یا 50 سال قبل که اصلا حماس وجود نداشت.

دیوید وایس خاطرنشان کرد که صهیونیست‌ها جنگ را آغاز کردند و وقتی کشتار صدها نفر را دیدند گفتند که این جنبش حماس بود که جنگ را شروع کرد در حالی‌که آنها از خود دفاع می‌کردند. راه‌حل در خون‌ریزی بیشتر نیست؛ هر اندازه بیشتر ظلم کنید واکنش مردم نیز شدیدتر خواهد بود ما از کشته شدن بیش از 40 هزار فلسطینی و بیش از 100 هزار زخمی از هفتم اکتبر 2023 سخن می‌گوییم . به همین دلیل است که مردم از صهیونیست‌ها متنفرند.

صهیونیسم یهودیت نیست

وی افزود: شما هم در حق فلسطینیان و نیز یهودیان ظلم می‌کنید. راه حل در حذف شماست همه دنیا باید بگوید شما به عقل و احساسات همه مردم توهین می‌کنید شما باید مانند سیستم اپارتاید آفریقای جنوبی حذف شوید سیستم آپارتاید شیطانی بود و این واقعیت چند دهه پیش در سازمان ملل ثبت شد و در نهایت این سیستم نژادپرستی حذف شد و این اشغالگران نیز باید از بین بروند.

او تاکید کرد:‌ یهودی‌ستیزی عبارتی است که جهان برای اشاره به حمله به یهودیان به کار می‌برند، زیرا آنها فقط یهودی هستند و صهیونیسم یهودیت نیست، بلکه دگرگونی ملی‌گرایی است و این در قوانین یهود ممنوع و اقدامی کاملاً شیطانی است . وقتی مردم در برابر صهیونیست‌ها می‌ایستند به یهودی‌ستیزی متهم می‌شوند، این یک ابزار یا سلاح برای صهیونیست‌ها در برابر هرکسی است که از این کشتار مداوم انتقاد می‌کند.

برای نابودی صهیونیسم دعا کنیم

خاخام آمریکایی هشدار داد این یک اشتباه کشنده است چگونه می‌توان صهیونیست‌ها دیگران را به ضدیت با یهودیان متهم کنند در حالی که خود صهیونیست‌ها خواستار کشتن یهودیان هستند. اسرائیل مظهر یهودستیزی است. فرهنگ لغت جدیدی که بعدا چاپ خواهد شد باید یهودی‌ستیزی را صهیونیسم و اسرائیل تعریف کند همان‌هایی که خون فلسطینیان و یهودیان را می‌ریزند.

او صهیونیسم را به شیطان بودن متهم کرد و همچنین اسرائیل را جنایتکار دانست و از همه خواست برای نابودی کامل صهیونیسم و آزادی فلسطین دعا کنند.

وی با اشاره به اینکه شخصا همیشه کلیدی را که در اردوگاه آوارگان " برج البراجنه" به دست آورده ، همراه خود دارد، گفت: برای بازدید از این اردوگاه که کنار اردوگاه صبرا و شتیلا است به آنجا رفتیم و آنجا کلیدی به من دادند و گفتند که می‌خواهند به قدس و خانه‌هایشان بازگردند.

همه ما می شنویم که برخی می‌گویند: "قلب من با فلسطین و با غزه است. ما نیز به عنوان یهودیان همان احساس این افرادی را داریم که تحت اشغالگری قرار دارند می‌توانید یهودیانی را ببینید که حامی فلسطینی‌ها هستند و حتی گروه‌هایی که تابلوهایی در خیابان‌های قدس در دست دارند که روی آن نوشته است : "قتل‌عام را متوقف کنید.".

خاخام آمریکایی دیوید وایس ادامه داد: از زمانی که سازمان آزادیبخش فلسطین تشکیل شد و ما در آن نماینده داریم، وقتی به غزه رفتیم، تجهیزات پزشکی با خود بردیم. می‌توانید مردم را در خیابان ببینید که شعار می‌دهند " قتل عام را متوقف کنید". ما به تلاش‌های‌مان ادامه می‌دهیم و هر فردی باید دعا کند و از خدا بخواهد که اسرائیل به سرعت و مسالمت‌آمیز از بین برود ما دست نخواهیم کشید این مساله یهودی‌ستیزی نیست.

دیوید وایس گفت:‌ این مساله به ما، یهودیان و مسلمانان، شجاعت می‌دهد، و با وجود اینکه ما از دو دین متفاوت هستیم اما این مساله مانع مبارزه ما برای رهایی از اشغال غیرقانونی دولت صهیونیستی نمی‌شود. ما در این مساله با هم هستیم، چند روز پیش سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بود و ما به ایشان ارج می‌نهیم، امروز نیز امام خامنه‌ای مسیر ایشان را ادامه می‌دهد و به یاری خداوند به طرف فلسطین آزاد گام بر می‌داریم.

دیدارهایی با شهید رئیسی و امیرعبداللهیان داشتم

او با اشاره به دیدارش با شهید آیت‌الله "سید ابراهیم رئیسی" رئیس‌جمهور پیشین گفت:‌ من این افتخار را داشتم که دوبار با رئیس‌جمهور رئیسی ملاقات کنم، یک بار قبل از اینکه ریاست‌جمهوری را عهده‌دار شود، 6 سال قبل در کنفرانسی درباره فلسطین در شهر مشهد بود که گفت مخالف اشغالگری است زیرا این اشغال غیرقانونی و نامشروع بود، اما با یهودیت مخالف نیست و در تلاش برای دوستی با یهودیان است. ایشان در زمینه تمایز بین یهودیت و صهیونیسم قاطع بود و گفت: صهیونیسم ربطی به یهودیت ندارد، زیرا از دین یهود سوء‌استفاده می‌شود. دومین بار در آمریکا با ایشان ملاقات کردیم و در آن جلسه به ما گفت که یهودیت، صهیونیسم نیست.

او همچنین به دیدارش با شهید "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه پیشین اشاره کرد و گفت: با امیرعبداللهیان در دفترش دیدار کردیم و او گفت که در حال آماده شدن برای صحبت درباره فلسطین است، اینجا بود که دوستی بین ما تقویت شد، او می‌خواست ببیند که دنیا علیه شیطان متحد شده است و مسلمانان و یهودیان بدون هیچ مشکلی با یکدیگر زندگی کنند.

پربیننده ترین خبرها