بیانیه مقاومت غزه درباره پاسخ به توافق پیشنهادی آتش‌بس

بیانیه مقاومت غزه درباره پاسخ به توافق پیشنهادی آتش‌بس
چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 04:47

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی بامداد چهارشنبه اعلام کردند که پاسخ به توافق پیشنهادی آمریکا برای آتش‌بس، بر اساس منافع مردم فلسطین و خروج اشغالگران از غزه است.

العالم - فلسطین اشغالی

بعد از انتشار اخبار غیررسمی توسط رسانه‌های غربی و صهیونیستی مبنی بر مخالفت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با توافق پیشنهادی آمریکا برای آتش‌بس، مقاومت غزه بیانیه‌ای در این‌باره صادر کرد.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای گفتند: «پاسخ ما [به توافق آتش‌بس] منافع مردم ما، توقف تجاوز به غزه و خروج کامل اشغالگران از نوار غزه را در اولویت قرار می‌دهد».

در این بیانیه مشترک آمده است: «ما بر آمادگی هیأت فلسطینی برای برخورد مثبت جهت دستیابی به توافقی که به جنگ پایان می‌دهد، تاکید می‌کنیم».

یکی از سران جهاد اسلامی نیز گفت: «هر ابتکاری باید تضمین‌کننده توقف تجاوز و خروج کامل اشغالگران از نوار غزه باشد. مشکل واقعی این است که اشغالگران نمی‌خواهند به آتش‌بس واضح پایبند باشند».

پیش از این، شامگاه سه‌شنبه بود که یک منبع حاضر در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خبر داد که این جنبش، پاسخ خود به توافق پیشنهادی آمریکا برای آتش‌بس را به واسطه‌ها تحویل داده است.

پربیننده ترین خبرها