بنا بر نتایج یک نظرسنجی: بیش از ۶۰ درصد مردم غزه از جنگ حماس با اسرائیل حمایت می‌کنند

بنا بر نتایج یک نظرسنجی: بیش از ۶۰ درصد مردم غزه از جنگ حماس با اسرائیل حمایت می‌کنند
پنج‌شنبه 24 خرداد 1403 - 09:36

نتایج یک نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین حاکی است که بیش از ۶۰ درصد مردم غزه از جنگ حماس با رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش تارنمای فلسطین آنلاین، بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات سیاست و نظرسنجی فلسطین همچنین نزدیک به ۸۰ درصد از ساکنان غزه می‌گویند که حداقل یکی از اعضای خانواده آنها در جنگ فعلی رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی شده است.

بر اساس داده‌های این نظرسنجی، دو سوم مردم از جنگ حماس با رژیم صهیونیستی که از هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه ۱۴۰۲) آغاز شده حمایت می‌کنند و نزدیک به ۸۰ درصد نیز معتقدند که پس از این جنگ موضوع فلسطین در مرکز توجه جهانی قرار گرفته است.

بنابر نتایج این نظرسنجی، تقاضا برای استعفای محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و همچنین افزایش محبوبیت حماس و مروان برغوتی در حال افزایش است.

نتایج این نظرسنجی همچنین حاکی از کاهش قابل توجه از حمایت از راه حل دو دولتی در باریکه غزه است، در حالی که حمایت از مبارزه مسلحانه افزایش یافته و حمایت از انحلال تشکیلات خودگردان هم بیش از ۶۰ درصد است.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

پربیننده ترین خبرها