هشدار امجد الشوا درباره تشدید بحران در غزه

هشدار امجد الشوا درباره تشدید بحران در غزه
پنج‌شنبه 24 خرداد 1403 - 20:31

امجد الشوا، مدیر شبکه سازمان های غیردولتی فلسطین امروز پنجشنبه گفت: "وضعیت در غزه به دلیل ادامه بمباران مناطق مختلف آن توسط صهیونیستها ونیز تخريب  منازل بر سر شهروندان، هر روز خطرناک تر می شود.

العالم - فلسطين اشغالی

وی افزود: "تمامی خانواده‌ها بر اثر بمباران مداوم این باریکه، علاوه بر گرسنگی، تشنگی و بیماری، در چارچوب جنایت نسل‌کشی اشغالگران اسرائیلی و محدودیت‌هایی که برای ورود کمک‌های اولیه بشردوستانه به نوار غزه اعمال می‌کنند، در حال نابودی اند".

وی با بیان اینکه اکثر ساکنان نوار غزه عمدتا به این کمک های هر چند اندک نیازمندند، گفت: حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر، گروگان محدودیت های اعمال شده توسط اشغالگرانند وبه همین دلیل کمک ها به دستشان نمیرسد وتعداد کامیون های حامل کمک روز به روز در حال کاهش است".

وی با اشاره به اینکه قحطی آشکارا در جنوب و مرکز باریکه ی غزه گسترش یافته است، هشدار داد که این قحطی جان انسان ها به ویژه کودکانی را که از سوء تغذیه رنج می برند شدیدا تهدید می کند".

وی ادامه داد: "علاوه بر ثبت بیش از 5000 مورد از کودکان مبتلا به سوءتغذیه شدید، انباشت زباله ها به دلیل جلوگیری نیروهای صهیونیستی از تحویل آن به محل های دفن زباله در منطقه شرق غزه؛ دروازه ای جدید برای ورود وشیوع بیماری ها را در این باریکه گشوده شده است.

پربیننده ترین خبرها