اذعان رسانه صهیونیستی به بحران بی‌سابقه ارتش اشغالگر

اذعان رسانه صهیونیستی به بحران بی‌سابقه ارتش اشغالگر
پنج‌شنبه 24 خرداد 1403 - 18:04

رادیو رژیم صهیونیستی صبح پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که ارتش اشغالگر با بحرانی خطرناک و بی‌سابقه مواجه شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

رادیو «اسرائیل» صبح امروز پنجشنبه، به نقل از یوسی يهوشواع، تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت، گفت: ارتش صهیونیستی در بحرانی جدی قرار دارد که در گذشته آن را تجربه نکرده است.

این نویسنده اسرائیلی توضیح داد که ارتش با کمبود شدید نیرو مواجه است و در حال حاضر به حداقل 7هزار سرباز، نیاز مبرم دارد و از این رو یهودیان افراطی «حریدی» باید به خدمت اجباری فرا خوانده شوند.

سه‌شنبه گذشته کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی پیش‌نویس قانون معافیت حریدی‌ها (یهودیان افراطی) از خدمت سربازی را با 63 رای موافق در مقابل 57 رای مخالف، تصویب کرد. یوآو گالانت وزیر دفاع نیز جزء مخالفان بود.

بر اساس آمار وب‌سایت آمریکایی «گلوبال فایر پاور» در سال 2024، بحران جنگ بر توانایی انسانی ارتش اسرائیل سایه افکنده است.

جمعیت اسرائیل حدود 9 میلیون نفر تخمین زده می‌شود که 3.7 میلیون نفر آماده به کار و 3.1 میلیون نفر واجد شرایط خدمت سربازی هستند.

آمار سربازان در اسرائیل سالانه به حدود 127هزار نفر می رسد؛ تعداد کل نیروی انسانی ارتش صهیونیستی 670هزار نفر است که 170هزار پرسنل نیروی فعال، 465هزار پرسنل نیروی ذخیره و 35هزار پرسنل نیروی شبه نظامی را شامل می‌شود.

حمله نظامی اسرائیل به باریکه غزه از 7 اکتبر 2023، که جنبش حماس که کنترل باریکه غزه را در اختیار داشت و آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام کرد، تاکنون ادامه دارد و این حمله تاکنون بیش از 37 هزار شهید و حدود 85 هزار زخمی برجای گذاشته است که اکثر آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند. بیش از 7هزار نفر نیز همچنان زیر آوارهای ناشی از بمباران هستند.

پربیننده ترین خبرها