واکنش محافل صهیونیست به خواسته‌های حماس درباره آتش‌بس

واکنش محافل صهیونیست به خواسته‌های حماس درباره آتش‌بس
پنج‌شنبه 24 خرداد 1403 - 14:27

رسانه ها و محافل رژیم صهیونیستی به پاسخ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به پیشنهاد کنونی درباره آتش بس واکنش نشان دادند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری سما، منابع صهیونیستی و برخی منابع آگاه خارجی دست اندرکار مذاکرات آتش بس در باریکه غزه، به روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کردند: مذاکرات به بن بست نرسیده و ادامه خواهد داشت.

این منابع خاطرنشان کردند: واکنش حماس در این باره شامل برخی اصلاحات از جمله جدول زمانی برقراری آتش بس دائمی و خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه است. این مذاکرات از سوی میانجی گران قطری و مصری و با هماهنگی آمریکا با هدف امکان دستیابی به آتش بس ادامه خواهد داشت.

این منابع در عین حال اضافه کردند: هنوز روشن نیست که هیات اسرائیلی عازم قطر یا قاهره خواهد شد یا خیر.

از سوی دیگر، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز جزئیاتی از پاسخ حماس به پیشنهاد مطرح شده درباره آتش بس را منتشر کرد.

این رسانه صهیونیستی اعلام کرد: حماس خواستار این است که بازسازی به جای مرحله دوم، در مرحله نخست انجام شود. همچنین خواسته که آتش بس در اولویت باشد و اسرائیل وتویی درباره اسامی اسیرانی که آزاد خواهند شد، نداشته باشد. حماس همچنین با تبعید اسیران به خارج از باریکه غزه مخالف و خواستار بازگشت اسیران به مناطق مسکونی خودشان است.

همزمان یک مسئول ارشد رژیم صهیونیستی این خواسته های حماس را زیاد دانست و گفت: مشخص است که فشارهای آمریکا نتیجه بخش نبوده و شروع مذاکرات در این شرایط دشوار است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی اعلام کرد: اسرائیل پاسخ حماس را به مثابه مخالفت تلقی می کند.

حماس در بیانیه ای که بامداد امروز (پنجشنبه) منتشر شد، تاکید کرد که همواره خواستار توقف جنگ و تبادل اسرا بوده و به وضوح از طرح جو بایدن و قطعنامه شورای امنیت استقبال کرده است.

جنبش حماس همچنین تاکید کرد که بر خلاف ادعای آمریکا، رژیم صهیونیستی هیچکدام از این طرح‌ها را قبول ندارد.

پربیننده ترین خبرها