رسوایی در یکی از سری‌ترین پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی

رسوایی در یکی از سری‌ترین پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 24 خرداد 1403 - 14:55

روزنامه عبری "یدیعوت آحرونوت" از نتیجه فاجعه بار آزمایش بر روی میزان هشیاری نظامیان صهیونیست در یک پایگاه سری خاص خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

این روزنامه صهیونیستی نوشت: یک تیم بازرسی وابسته به ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی آزمایش‌هایی را روی میزان هشیاری نظامیان این رژیم اعم از سرباز و افسر در یک پایگاه سری ویژه وابسته به یگان 8200 – که بازوی سایبری سازمان جاسوسی نظامی این رژیم "آمان" به شمار می رود -، انجام داده است.

به نوشته روزنامه عبری "یدیعوت آحرونوت"، اعضای این تیم بازرسی به طور ناشناس و در لباس افسرانی با درجه سرهنگ دوم و سرهنگ وارد پایگاهی در داخل اردوگاه "گالیلوت" در شهر "رامات هاشارون" تل آویو شدند.

در این گزارش آمده است این افراد بدون اینکه کسی مانعشان شود به مدت 3 ساعت در این پایگاه ماندند و توانستند خود را به مناطق سری رسانده و اسناد و مدارکی را جمع‌آوری کنند. اگر به جای این تیم بازرسی، افرادی از نیروهای خارجی وارد این اردوگاه می شدند می‌توانستند به نیروها و زیرساخت های این پایگاه خسارت وارد کنند.

در این گزارش تصریح شده است که حکم توبیخ برخی از نظامیان و حکم بازداشت برخی دیگر صادر شده است. ارتش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که این حادثه در دست تحقیق است و تمام منابع مرتبط با این قضیه محاکمه و مجازات شده‌اند.

این روزنامه در گزارش خود خاطرنشان می کند که این رویداد یک ماه قبل رخ داده است؛ همچنین درباره اینکه نفوذ سه نفر ناشناس در لباس افسران رژیم به داخل یکی از امنیتی ترین و سری ترین پایگاه های نظامی بدون هیچ مانع و بازرسی تا چه اندازه ساده است، ابراز شگفتی کرده است.

در این گزارش تصریح شده است که سه نفر (ناشناس) وارد مناطق عملیاتی شده و صدها سند محرمانه و داده‌های رایانه‌ای بسیار محرمانه را به دست آورده‌اند. آنها می توانستند به راحتی خسارات سنگینی به زیرساخت‌ها و نظامیان وارد کنند.

این روزنامه می‌نویسد که ارتش "اسرائیل" از عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین در 7 اکتبر گذشته (15 مهر ماه) عبرت نگرفته است. اگر این عملیات نفوذ توسط افراد دشمن صورت می گرفت قطعا خسارات و تلفات سنگینی به این رژیم وارد می کرد.

طبق این گزارش این تیم بازرسی در مدت گشت زنی در این پایگاه متوجه وخامت اوضاع شده است و از این که هیچ مرجعی مانع ورود و گشت زنی آنها نشده است، ابراز شگفتی کرده است.

این تیم به فرماندهان خود اطلاع داده‌اند که وارد پایگاه شده اند و در حال حاضر می توانند به تصویربرداری یا حتی پخش تصاویر موارد بسیار سری بپردازند بدون اینکه کسی مانع آنها شود.

طبق این گزارش، ارتش تلاش کرده است این موضوع را کم اهمیت جلوه دهد؛ سازمان جاسوسی نظامی رژیم صهیونیستی – که یگان 8200 به آن وابسته است - ادعا کرده است که اعضای این تیم نتوانسته اند به اتاق های عملیات در این پایگاه دست یابند. با این حال اعلام کرده است که نزدیک به 30 افسر و سرباز را در این ماجرا سهل انگاری کرده اند، مجازات کرده است.

پربیننده ترین خبرها