توئیت سخنگوی سابق ارتش صهیونیستی درباره کودتای نظامی بحران آفرید!

توئیت سخنگوی سابق ارتش صهیونیستی درباره کودتای نظامی بحران آفرید!
پنج‌شنبه 24 خرداد 1403 - 22:11

سخنگوی سابق ارتش اشغالگر صهیونیستی با به کار بردن واژه "کودتای نظامی" در توئیت خود، واکنش‌ گسترده‌ اسرائیلی‌ها را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه عبری "آلان 14" امروز پنجشنبه گفت که سرتیپ "آوی بینیاهو"، سخنگوی سابق ارتش "اسرائیل" پس از اینکه در پلتفرم "ایکس" نوشت "تلاشهایی برای زمینه سازی یک کودتای نظامی علیه دولت بنیامین نتنیاهو در جریان است"، طوفانی از واکنشها در سرزمین های اشغالی به پا شد.

این مقام سابق ارتش ر‌ژیم صهیونیستی، در ادامه توئیت خود عبارت "ما روی آن کار می‌کنیم" را به معنای آماده شدن برای کودتای نظامی اضافه کرد بدون آنکه از قبل، به شوخی بودن توئیت خود اشاره ای نماید. او گفت افزود: "جدی بودن همیشه غیرممکن است".

کانال "آلان 14" در توضیح بیشتر گفت:"طوفان زمانی آغاز شد که یک توئیتر ناشناس به توئیت "آوی بینیاهو" که عموما از سیاست‌های "بنیامین نتنیاهو" با توجه به صدا درآمدن مکرر آژیر خطر در شمال، در سراسر دیروز چهارشنبه مصادف با جشن عید یهودیان "شفوعوت" انتقاد می‌کرد، پاسخ داد.

این توئیتر ناشناس در زیر توئیت سخنگوی سابق اینگونه نوشت : "شاید واقعا در اینجا یک کودتای نظامی لازم است" و "بنیاهو" هم تنها با گفتن این جمله به او پاسخ داد که "ما در حال کار روی آن هستیم."

این کانال هشدار داد "سازمانی که خود را "دکترین نظامی" می نامد، خواستار تحقیقات فوری علیه سخنگوی سابق ارتش و دستگیری وی شده و آنچه را که در حساب خود نوشته بوده را "تحریک خطرناک" دانسته است.

"آوی نینیاهو" نیز مجبور شده تا این توئیت خود را حذف کند، و اینگونه نوشت که "توئیت من طنز و شوخی بوده،چون من نمی توانم دائما جدی باشم و "اسرائیل" هرگز شاهد کودتای نظامی نخواهد بود".

در این میان اما بسیاری از توئیترهای اسرائیلی به نوشته های او واکنش نشان دادند، از جمله" آمیگور کلاین"، که در حساب کاربری خود نوشت "امیدوارم ژنرال بنیاهو شوخی کند چون من حاضر نیستم در کشوری تحت اقتدار نظامی زندگی کنم..امیدوارم شما هم مثل من باشید ."

توئیتر دیگری با نام "گولان" نوشت "یک افسر ارشد سابق ارتش یعنی همین "بینیاهو" همیشه عادت داشت از یک استودیو به استودیو دیگر برود و بگوید که "در حال کار بر روی یک کودتای نظامی هستند".. "گولان" در ادامه نوشت : "صرف نظر از ارای سیاسی ، هر افسری که چنین مقاله ای می نویسد باید همین امروز عصر مورد بازجوئی قرار گیرد".

اسرائیلی دیگری که "ایلان حانونا" نام دارد در توییتی نوشت که "بینیاهو" در پاسخ به اصطلاح "کودتای نظامی" گفته که روی آن کار می کنند!!.. باید پرسید: "چه کسی کار می کند؟ چه کسی کودتا خواهد کرد؟ ".. من از نهادهای مردمی می پرسم: آیا شما پاسخی دارید؟ لا اقل از بینیاهو بپرسید!.. شاید باید آماده باشیم".

پربیننده ترین خبرها