شاه اردن: قدیمی ترین تهدید منطقه ادامه اشغال فلسطین است

شاه اردن: قدیمی ترین تهدید منطقه ادامه اشغال فلسطین است
شنبه 26 خرداد 1403 - 06:11

پادشاه اردن در سخنانی در نشست گروه هفت در ایتالیا گفت که قدیمی ترین تهدید در منطقه ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی است.

العالم - اردن

عبدالله دوم شاه اردن در نشست گروه هفت خواستار کار موثر برای هماهنگی و متحد کردن تلاش‌های بشردوستانه برای توقف فاجعه در غزه شد.

شاه اردن گفت: ما در دستیابی به تنها راه حلی که امنیت فلسطینی‌ها، اسرائیلی‌ها، منطقه و جهان را تضمین می‌کند شکست خورده‌ایم.

عبدالله دوم همچین با تاکید براینکه قدیمی ترین تهدیدی که منطقه با آن مواجه است، ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی است، افزود: عدم رویارویی با چالش‌های امروز خطرات بزرگی را برای مناطق ما و جامعه بین المللی به دنبال خواهد داشت.

پنجاهمین نشست سران کشورهای عضو گروه هفت به میزبانی ایتالیا به مدت سه روز (۱۳ تا ۱۵ ژوئن / ۲۴ تا ۲۶ خرداد) در جنوب این کشور در حال برگزاری است.

گروه هفت موسوم به (G۷) شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده است. ایتالیا به‌ عنوان میزبان از چندین رهبر آفریقایی - رئیس‌جمهور الجزایر، رئیس‌جمهور کنیا و رئیس‌جمهور تونس - در این دوره دعوت کرده است تا بر ابتکارات ایتالیا در آفریقا تاکید کنند.

از دیگر مهمانان این دوره می‌توان به لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس‌جمهور برزیل، نارندرا مودی نخست‌وزیر هند و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اشاره کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها