ایهود باراک: اسرائیل با خطرناک ترین بحران تاریخ مواجه است

ایهود باراک: اسرائیل با خطرناک ترین بحران تاریخ مواجه است
شنبه 26 خرداد 1403 - 09:41

ایهود باراک نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در یادداشتی در روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشته است که این رژیم با خطرناک ترین بحران تاریخ خود مواجه است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش القدس العربی، باراک در این یادداشت افزود: بحران از هفت اکتبر (پانزده مهر ۱۴۰۲) با وحشتناک ترین شکست تاریخ کشور آغاز شد و جنگی همچنان ادامه دارد که با وجود شجاعت و فداکاری سربازان ما، به نظر می‌رسد فشل ترین جنگ تاریخ ما در نتیجه ناتوانی راهبردی در بالاترین سطوح است.

وی ادامه داد: ما در برابر یک تصمیم دشوار و قاطع، بین گزینه‌های بد در رابطه با موضوع ادامه جنگ در غزه، گسترش عملیات علیه حزب‌الله در شمال و خطر یک جنگ فراگیر و چند محوری که ایران و نیروهای وابسته به آن را در بر می‌گیرد، ایستاده‌ایم.

باراک در ادامه این یادداشت خود تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با خطرناک ترین بحران تاریخ خود مواجه است و اصل فاجعه یک کابینه و بنیامین نتانیاهو فاقد صلاحیت است.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی تأکید کرده است که این رژیم در حال حاضر اوج یک بحران رو به رشد و در حال تحول را تجربه می‌کند که هنوز به پایان نرسیده و ماهیت این فاجعه در یک کابینه و نخست وزیر فاقد صلاحیت نهفته است.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

پربیننده ترین خبرها