منابع عبری: ترور فرماندهان حزب‌الله، توان نظامی آن را تضعیف نمی‌کند

منابع عبری: ترور فرماندهان حزب‌الله، توان نظامی آن را تضعیف نمی‌کند
شنبه 26 خرداد 1403 - 11:28

منابع رژیم صهیونیستی در گزارشی، از شکست عملیات ترور فرماندهان و مسئولان رده‌بالای حزب‌الله لبنان سخن گفته و تأکید کرده‌اند چنین عملیاتی توان نظامی این جنبش را تضعیف نمی‌کند.

العالم- فلسطین اشغالی

خبرگزاری "Jewish news syndicate" نوشت: ترورها "برای مقابله استراتژیک با تهدید شدید حزب‌الله و زرادخانه عظیم آن کافی نیست".

این خبرگزاری با بیان اینکه "حملات هدفمند می‌تواند به طور موقت فرماندهی و کنترل را مختل کند"، تأکید کرد که چنین حملاتی "به تضعیف توانمندی‌های نظامی اساسی حزب‌الله نمی‌انجامد"؛ زیرا "موج حملات موشکی و پهپادی از لبنان به سمت شمال ( فلسطین اشغالی) ادامه دارد".

منبع مذکور افزود: پاسخ حزب‌الله به ترور فرمانده شهید "طالب عبدالله" شلیک بیش از ۵۰۰ موشک و پهپاد طی ۴۸ ساعت به سمت شمال بود که طی آن، اهدافی از جمله شرکت "بلاسان" سازنده قطعات خودروهای زرهی هدف قرار گرفت و چنین حملاتی موید "توان حزب‌الله برای بسیج و انجام حملات دقیق در چارچوب گسترده و با سرعت است".

طبق این گزارش، پاسخ به ترور شهید عبدالله همچنین تأکید می‌کند که "حمله اسرائیل توانایی حزب‌الله را برای تلافی سریع و قوی فلج نکرده است هر چند که این عملیات(‌ترور) یک ضربه روحی بزرگی بود".

این خبرگزاری در بخشی دیگر از گزارش خود تأکید کرده که سرعت عملیات حزب‌الله، مایه نگرانی برای اسرائیل شده است زیرا "حزب‌الله به طور فزاینده‌ای از موشک‌های هدایت‌شونده ضد تانک الماس برای هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی در شمال، و نیز از سلاح‌های نقطه‌زن برای انهدام باتری‌های پدافند هوایی گنبد آهنین استفاده می‌کند.

در همین راستا، این خبرگزاری تأکید کرده که "زیرساخت‌های نظامی حزب‌الله و نیروی انسانی عظیم آن بزرگ‌ترین تهدید کلاسیک علیه اسرائیل است".

این خبرگزاری همچنین یادآور شده است که "سیستم نظامی حزب‌الله بی‌سابقه است و شامل یک ارتش سازمان‌یافته در مقیاس بزرگ است که در عمق جامعه لبنان ریشه دارد".

پربیننده ترین خبرها