تحلیلگر عرب: رهبران نظامی صهیونیست از قدرت فزاینده حزب‌الله نگرانند

شنبه 26 خرداد 1403 - 19:03

تحلیلگر عرب ‌آگاه به مسائل رژیم صهیونیستی گفت: خشم محافل نظامی رژیم اشغالگر از افزایش فزاینده قدرت حزب‌الله بیشتر شده است.

العالم- لبنان

"الیو صباغ" در گفت‌وگو با برنامه "مع الحدث" شبکه خبری العالم اظهار داشت: اگر فرض کنیم که رژیم تل‌آویو به این ادعاهای خود که شمار زیادی از رهبران و مبارزان حزب‌الله را ترور کرده و شمار اندکی از نظامیان اسرائیلی در تنش‌های نظامی با طرف لبنانی کشته شده‌اند، ببالد پس این احتمال وارد است که تنش‌ها در جبهه شمالی به روال کنونی ادامه خواهد یافت.

صباغ افزود: چیزی که اسرائیلی‌ها را می‌رنجاند و روحیه آنها را می‌شکند تعداد تانک‌ها و مواضع نظامیِ در تیررس موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله نیست بلکه آنها از اینکه رهبران‌شان کشته شوند، بیشتر خشمگین می‌شوند به‌ویژه که این عقیده در میان محافل نظامی و سیاسی تل‌آویو حاکم است که این رژیم نیرو و توان نظامی کافی برای باز کردن همزمان دو جبهه جنگ را ندارد.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها رهبران نظامی‌شان را تقریبا مقدس می‌دانند، تصریح کرد که اگر رهبر نظامی‌شان حذف شوند ارتش رو به افول می‌رود و روحیه‌شان نیز تضعیف می‌شود.

او تأکید کرد: زمانی‌که فرمانده اطلاعات نظامی ارتش اشغالگر از افزایش قدرت نظامی حزب‌الله سخن می‌گوید منظورش این است که ارتش اسرائیل نمی‌تواند افزایش فزاینده قدرت حزب‌الله را تحمل کند.

پربیننده ترین خبرها