گزارش العالم:

عید قربان درغزه، سایه سنگین جنگ، ادامه محاصره و گرانی+ فیلم

شنبه 26 خرداد 1403 - 20:49

در حالیکه مسلمانان جهان در آستانه عید سعید قربان برای جشن گرفتن و قربانی کردن آماده می شوند، رژیم اشغالگر صهیونیستی با جلوگیری از ورود چارپایان به باریکه غزه، بر محاصره این منطقه همچنان تاکید دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از غزه ، شهروندان فلسطینی که هر ساله مانند دیگر مسلمانان در مناطق مختلف جهان در ایام عید قربان برای خرید قربانی آماده می شوند، امسال وضعیتی متفاوت دارند و جنگ ویرانگر زندگی روزمره آنان را مختل کرده و هر نوع شادی را از آنان سلب کرده است.

بنابر این گزارش، نبود چهارپایان در منطقه باریکه غزه به علت ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود آن ها و نیز کمبود علوفه باعث شده است که قیمت علوفه به شکل تصاعدی افزایش پیدا کند و این مساله باعث شده که بسیاری از فلسطینی ها در این شرایط به دنبال قربانی نباشند.

یکی از فعالان در زمینه پرورش چهارپایان به خبرنگار العالم گفت: تعداد گوسفندها و گاوهایی که در منطقه باریکه غزه داریم، در مقایسه با سال های گذشته بسیار کم است در حالی که هرسال درچنین فصلی مزرعه های ما مملو از انواع گاوها و گوسفندان و بز برای قربانی کردن در عید قربان بود ، افزون بر آن، تعداد کسانی که برای عید قربان قربانی می کردند ، در مقایسه با سال گذشته 2 الی 3 درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد : علت اصلی این قضیه وقوع جنگ، محاصره و بسته بودن گذرگاه ها است. از هشت ماه پیش ، هیچ نوع چهارپا و علوفه ای وارد باریکه غزه نشده است و تعداد چهارپایانی که داریم، همان تعدادی است که توانسته ایم از آن ها در برابر حملات رژیم اشغالگر محافظت کنیم.

یک شهروند اهل غزه گفت: امسال قربانی نخواهیم کرد... دشوار است که بتوانیم قربانی کنیم... به خاطر جنگ، اجازه ورود چهارپایان به باریکه غزه داده نشده است و قیمت ها بسیار افزایش پیدا کرده است. درمقایسه با سال گذشته حدود 5 الی 6 برابر شده است... درنتیجه برای شهروندان سخت است که قربانی کنند.

وی افزود: با وجود بسته شدن گذرگاه ها و ممانعت رژیم اشغالگر از ورود چهارپایان به داخل باریکه غزه، مزرعه داران تلاش کرده اند تا مابقی چهارپایان را دراین جنگ حفظ کنند تا بتوانند مناسک عید قربان را به جا بیاورند.

پربیننده ترین خبرها