جنگ نسل کشی غزه؛

پیام حجاج غزه ای محروم از مناسک حج، به امت اسلامی

پیام حجاج غزه ای محروم از مناسک حج، به امت اسلامی
شنبه 26 خرداد 1403 - 14:20

حجاج غزه در پیامی خطاب به مسلمانان جهان خاطرنشان کردند: امروز امت اسلامی دچار ضعف و سستی شده است و همه دیدید که رژیم اشغالگر با سلاح آمریکایی و با حمایت بین المللی، با برادران شما در غزه چه کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، در پیام امروز (شنبه) حجاج غزه خطاب به مسلمانان جهان به مناسبت فرارسیدن ایام حج ابراهیمی، آمده است: در صحنه ای شکوهمند که یادآور تاریخ عظیم ماست مسلمانان از هر گوشه و کناری در جهان اسلام عازم سفر حج شده اند.

امروز امت اسلامی دچار ضعف و سستی شده است و همه دیدید که رژیم اشغالگربا سلاح آمریکایی و با حمایت بین المللی، با برادران شما در غزه چه کردند.

ای حجاح بیت الله الحرامُ

آیا شما از دیدار با جمعی از برادرانتان در سفر حج محروم شده اید؟!!

آری ما هم مثل شما آماده سفر حج شدیم. اما محدودیت هایی مانع سفر ما شد.

رژیم صهیونیستی همه روزنه های ارتباط با خانه خدا و زندگی را به روی ما بسته و حتی اجازه ورود آب و غذا و دارو را نمی دهد. آیا اینها را شنیده اید؟

آیا می دانید رژیم صهیونیستی از 18 سال پیش برادرانتان را در اسارت گرفته و تمام روزنه های زندگی را به روی آنها بسته است. و از 8 ماه پیش پا را از این هم فراتر گذاشته و هر نوع امکان ادامه زندگی را از آنها دریغ کرده است.

عذر ما را بپذیرید اگر نتوانستیم در مراسم حج در کنار شما باشیم. چون رژیم صهیونیستی دارایی ما را به سرقت برده است و خانه های ما را ویران کرده و ما الان در چادر زندگی می کنیم و هر جا می رویم اشغالگران به دنبالمان می آیند و ما دوباره چادر بر پا می کنیم و به دنبال آب و غذا و هیزم می رویم تا خوراکی برای کودکانمان فراهم کنیم.

عذر ما را بپذیرید اگر به حج نیامدیم. چون اشغالگران حتی خون ما را هم ریختند. آنها تا کنون بیش از 36 هزار نفر از جگرگوشه های ما را به شهادت رساندند و هنوز حدود ده هزار نفر زیر آوار هستند. ما برای درمان 80 هزار مجروح مان از جایی به جایی می دویم.

عذر ما را بپذیرید اگر به سفر حج نیامده ایم چون رژیم صهیونیستی، جنگ مذهبی را علیه ما راه انداخته است. آنها آنقدر موشک روی سرمان ریخته اند که فرصت روزه و نماز تراویح و اعتکاف را از دست داده ایم. 800 مسجد ما را ویران کرده اند و شادی عید فطر را از ما گرفتند و آیین قربانی در عید قربان را هم از بین بردند چون اجازه نمی دهند دام زنده وارد غزه شود.

و الان هم فرصت حج را از ما گرفته اند و مصداق این آیه قران کریم شده اند که: ﴿إِنَّ الَّذینَ کَفَروا وَیَصُدّونَ عَن سَبیلِ اللَّهِ وَالمَسجِدِ الحَرامِ الَّذی جَعَلناهُ لِلنّاسِ سَواءً العاکِفُ فیهِ وَالبادِ وَمَن یُرِد فیهِ بِإِلحادٍ بِظُلمٍ نُذِقهُ مِن عَذابٍ أَلیمٍ﴾ [الحج: ۲۵]. همه این جنایتها در سایه سکوت دنیای متمدن صورت گرفته است.

عذر ما را بپذیرید چون ما باید در خاک خود بمانیم و از محل معراج پیامبر (ص) دفاع کنیم. اکنون رزمندگان ما در همه میادین مشغول مبارزه و دفاع از شرف ما هستند و دشمنان را از روی ویرانه های خانه ما بیرون می اندازند.

ما گرسنگی را تحمل می کنیم اما تن به ذلت نمی دهیم. اشغالگران خانه های ما را خراب کردند اما ما مسیر آزادی قدس و کشورمان را گم نکردیم. مساجد ما را ویران کردند اما ما نمازمان را ترک نکردیم. مساجدمان را ویران کردند اما صدای اذان ما قطع نشد. درختانمان را قطع کردند اما عشق ما به خاکمان قطع نشد. تماسمان را با جهان قطع کردند اما ارتباطمان با خدا قطع نشد. چراغ خانه های مان را خاموش کردند اما نور قلبمان خاموش نشد.

شما سلام ما را به رسول خدا برسانید و به ایشان بگویید غزه امسال حج ندارد... عذر ما را به ایشان بگویید و ایشان را از حال ما خبر کنید.

پربیننده ترین خبرها