مشاور بایدن دوشنبه در تل‌آویو؛ مذاکره برای جلوگیری از افزایش تنش میان اسرائیل و حزب الله

مشاور بایدن دوشنبه در تل‌آویو؛ مذاکره برای جلوگیری از افزایش تنش میان اسرائیل و حزب الله
شنبه 26 خرداد 1403 - 20:53

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد فرستاد ویژه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه برای جلوگیری از افزایش تنش میان اسرائیل و حزب الله لبنان به تل آویو سفر می کند.

العالم - فلسطین اشغالی

دو مقام اسرائیلی به تارنمای آکسیوس گفتند که آموس هوخشتاین، فرستاده جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه برای جلوگیری از تبدیل تنش اخیر بین اسرائیل و حزب‌الله به یک جنگ تمام عیار، به اسرائیل خواهد رفت.

بر اساس این گزارش، در میان تلاش های بسیار حساس برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه، جنگ بین اسرائیل و حزب الله لبنان به‌طور چشمگیری بحران منطقه‌ای را تشدید می‌کند و نقش آمریکا در درگیری را افزایش می دهد.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که طی چند روز گذشته، جلوگیری از تبدیل خشونت در مرز اسرائیل و لبنان به یک جنگ، به اولویتی فوری برای کاخ سفید تبدیل شده است و بعد از آتش بس در غزه، دومین اولویت برای آمریکا محسوب می شود.

اسرائیل روز سه شنبه یک حمله هوایی انجام داد که در آن یکی از فرماندهان ارشد حزب الله در شهر جویا در حدود شش مایلی شمال مرز کشته شد.

در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، حزب الله با انجام بزرگترین حملات خود علیه اسرائیل از ۷ اکتبر، این حمله اسرائیل را تلافی و حدود ۴۰۰ موشک و پهپاد را به سمت اهدافی در شمال اسرائیل شلیک کرد.

رهبران کشورهای گروه ۷ در پایان نشست روز جمعه خود در ایتالیا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که به‌ویژه از وضعیت در امتداد مرز اسرائیل و لبنان نگران هستند.

در این بیانیه آمده است: ما نقش تثبیت کننده اساسی نیروهای مسلح لبنان و نیروی موقت سازمان ملل در این کشور را در کاهش این بحران به رسمیت می شناسیم. ما از همه طرف ها می خواهیم که برای جلوگیری از تشدید بیشتر، تنشها خویشتن داری کنند.

تارنمای آکسیوس ادامه داد: به گفته یک مقام اسرائیلی و یک منبع آگاه، انتظار می‌رود هوخشتاین با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دیدار کند. وی در این دیدارها در مورد تنش‌زدایی میان اسرائیل و حزب‌الله گفت‌وگو خواهد کرد تا آنها را از "تهاجم زمینی محدود" به لبنان باز دارد.

یک منبع آگاه گفت که هوخشتاین ممکن است برای گفتگو با مقامات لبنانی به بیروت سفر کند.

به گزارش ایرنا، مقامات اسرائیلی اعلام کردند که پنجشنبه آینده، یک هیات بلندپایه اسرائیلی به ریاست ران درمر، وزیر امور استراتژیک نتانیاهو و زاچی هانگبی مشاور امنیت ملی برای گفتگو در مورد لبنان، غزه و برنامه هسته ای ایران به واشنگتن سفر خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها