لحظه حمله حزب الله به مقر یگان مدیریت عملیات هوایی در پایگاه صهیونیستی «میرون» + فیلم

شنبه 26 خرداد 1403 - 22:33

اوضاع در مرزهای جنوبی لبنان این هفته به حدی متشنج بود که وب سایت عبری زبان «والا» اذعان کرد که تعداد بی سابقهای از هواپیماهای بدون سرنشین متعلق به حزب الله به سمت شمال فلسطین اشغالی به پرواز درآمده اند.

العالم - لبنان

به گزارش العالم، پهپادهای مقاومت اسلامی لبنان مواضع و استحکامات نظامیان اشغالگر اسرائیلی را در حدب یارون، مسكافعام و الرمثا، و نیز شهرک های المناره ، کریات شمونه ، کفرسولد و مرغلیوت را با موشک های کاتیوشا و الفلق هدف قرار دادند.

به اذعان ارتش رژیم اشغالگر ، پهبادهای تهاجمی به پایگاه «خربه ماعر» حمله کردند که مقر گردان های توپخانه ای وابسته به تیپ غربی است و بر اثر این حمله ، بخشی از این مقر تخریب و دچار آتش سوزی شد و نظامیانی که درداخل آن بودند، کشته و یا زخمی شدند.

نیروهای مقاومت اسلامی همچنین مقر یگان مراقبت هوایی و مدیریت عملیات هوایی در پایگاه میرون را با موشک های هدایت شونده هدف قرار دادند و بخشی از تجهیزات و رادارهای آنرا تخریب کردند.

این درحالی است که طبق اذعان رادیو ارتش اشغالگر ، رادارهای رژیم اسرائیل در رهگیری پهبادهای مقاومت ناکام ماندند.

سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر به هدف قرار گرفتن پایگاه میرون اعتراف ولی تلاش کرد با اعلام اینکه دو موشک به این پایگاه شلیک شده است، از اهمیت این عملیات بکاهد.

وی همچنین از وقوع حریق در الجلیل غربی درنتیجه سرنگونی پهبادهای مقاومت در منطقه خبر داد و گفت که از بیم پرواز پهپادهای مقاومت ، آژیرهای خطر در الجلیل غربی به صدا درآمده است.

رسانه های عبری همچنین از گسترش درگیری ها در جبهه شمال که ارتش رژیم اشغالگر درآن جا ضعف دارد، سخن گفتند.

به گزارش پایگاه والا ، حزب الله برای تضعیف زیرساخت های اسرائیلی تلاش می کند و به زیرساخت های نظامی اساسی این رژیم ضربه می زند.

این وبسایت تاکید کرد که حزب الله قادر است با استفاده از صدها پهپاد، «اسرائیل» را غافلگیر کند.

درحالیکه شبکه آمریکایی سی بی اس گزارش داد که واشنگتن آماده کمک به تل آویو درجنگ احتمالی آن علیه حزب الله است، این رسانه اعلام کرد که آمریکا و اسرائیل در رویارویی با تهدیدات در جبهه جنوب و شمال به دردسر افتاده اند.

پربیننده ترین خبرها