"یمنی ها " آیین نماز عید قربان را با یاد "فلسطین" برگزار کردند

يکشنبه 27 خرداد 1403 - 21:01

مردم یمن نماز عید قربان را در فضایی شاد، طبق آداب و رسوم و سنت های اجتماعی متناسب با این مناسبت و با توجه ویژه به مسئله فلسطین و غزه، برگزار کردند. 

العالم - یمن

خبرنگار شبکه خبری العالم در یمن روز یکشنبه در گزارشی فضای ایمانی حاکم بر مراسم پرفیض نماز عید سعید قربان در یمن را در حالی که مردم در مساجد تکبیر و تسبیح و حمد و سپاس خداوند سر می دادند، به عنوان بارزترین جلوه این مناسبت بزرگ دینی وپر شور توصیف کرد.

در حاشیه این مراسم یک شهروند یمنی در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: "زندگی با اقامه این نماز و رفتن به قربانگاه و ذبح و توزیع گوشت قربانی؛ تجسمی از اصل همبستگی، انسجام اجتماعی است و این همان چیزی است که یمن طی سال های گذشته در سایه ی رنج حاصل ازجنگ و محاصره از آن بهره برده است".

در ادامه ی این گزارش آمده است: در فضای مراسم معنوی عید در یمن هیچگاه مساله فلسطین و غزه از نظرها و توجه این مردمان غایب نبوده و نیست.

خبرنگار العالم در یمن گزارش داد: همه در اینجا بر ایستادگی و حمایت از آرمان محوری ملت مظلوم فلسطین و لزوم تداوم روحیه انقلابی در برابر جنایات دشمن صهیونیستی تا رفع محاصره ظالمانه اشغالگران از این سرزمین و به ویژه از غزه تاکید دارند و طبق آیین یمنی ها تبادل تبریک، همیاری اجتماعی، زیارت مقبره ی شهدا و تفریح درپارک ها، با وجود شرایط سخت اقتصادی از مهمترین بخشهای این عید است".

پربیننده ترین خبرها