ابتکار بی‌نظیر پاکستانی‌ها برای کاهش آلام فلسطینیان

دوشنبه 28 خرداد 1403 - 18:11

مردم پاکستان عید قربان امسال را متفاوت از دیگر سال‌ها برگزار کردند و برای کاهش مشکلات فلسطینیان، که از گرسنگی، محاصره و جنگ رنج می‌برند، قربانی‌های عید قربان را برای آنان فرستادند.

العالمآسیا

"انعام رحمان" یکی از اعضای انجمن مسلمانان پاکستان گفت: فلسفه قربانی،نوع دوستی است و مردم فلسطین خود را فدای مقدسات می‌کنند، بنابراین پاکستانی‌ها تصمیم گرفتند بیشتر قربانی‌های عید قربان را به فلسطین بفرستند. این قربانی‌ها ظرف چند روز به گذرگاه رفح می‌رسند و تا شش ماه آینده همزمان با بازگشایی گذرگاه‌ها به دست مردم باریکه غزه می‌رسند.

"عبدالقدیر" به خبرنگار گفت: من همیشه آرزو داشتم که در کنار برادران فلسطینی علیه صهیونیست‌ها جهاد کنم ولی در شرایط فعلی، غذا و پول به مظلومان غزه می‌دهم تا احساس کنم به بخشی از وظیفه خود در دفاع از این ملت مظلوم و مدافع مسجدالاقصی مبارک عمل کرده‌ام.

این طرح مردم پاکستان در حمایت از فلسطین با استقبال گسترده فلسطینیان مقیم پاکستان و خارج از آن مواجه شده است و آنها از کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهند که در حمایت از فلسطین، راه پاکستانی‌ها را دنبال کنند.

حمایت پاکستان از فلسطین محدود به ارسال قربانی برای مردم غزه نبوده است، بلکه به پویش‌های کمک‌های مالی گسترده در این ایام مبارک گسترش یافت که باعث توسعه روحیه نوع‌دوستی و همبستگی در حمایت از مظلومان می‌شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها