جنگ غزه در 257 مین روز.. حمله پهپادی مقاومت به "غلاف غزه" برای اولین بار در 8 ماه گذشته

جنگ غزه در 257 مین روز.. حمله پهپادی مقاومت به
چهارشنبه 30 خرداد 1403 - 08:06

جنگ غزه در حالی برای دویست و پنجاه و هفتمین روز متوالی ادامه دارد و هواپیماهای ارتش رژیم صهیونیستی حملات خشونت آمیزی را به مرکز نوار غزه و مناطق غربی شهر رفح در جنوب نوار غزه انجام می‌دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

هواپیماها و توپخانه‌های رژیم اشغالگر، امروز- چهارشنبه- به حملات و بمباران خشونت‌آمیز مناطق مختلف باریکه غزه ادامه دادند و منازل، آوارگان و خیابان‌ها را هدف قرار داده و ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشتند.

رژیم اشغالگر همزمان با بمباران هوایی و توپخانه‌ای و کشتارهای هولناک در غزه، به حمله زمینی خود در رفح در جنوب این باریکه ادامه می‌دهد.

برخی منابع پزشکی از شهادت 7 نفر و زخمی شدن شماری بر اثر بمباران چادرهای آوارگان منطقه "الشاکوش" در غرب رفح خبر دادند.

سحرگاه چهارشنبه همزمان با بمباران چادرهای آوارگان در منطقه ساحلی "المواصی" در شمال غربی شهر رفح، و پیشروی نیروهای اشغالگر به سمت محله "سعودی" و محله "الطیاره" در غرب این شهر، چند فلسطینی شهید و زخمی شدند.

پدافند غیرنظامی غزه اعلام کرد در پی حمله شب گذشته ساختمان مسکونی خانواده "ابو صفیه" در منطقه "شیخ رضوان"، 6 شهید و شماری زخمی پیدا کردند.

هواپیماهای رژیم اشغالگر همزمان با شلیک گلوله ها و تیراندازی خودروهای اشغالگر در نزدیکی بیمارستان صحرایی اماراتی در شهر رفح، به مناطق غربی شهر رفح حمله کردند.

قایق‌های نیروی دریایی ارتش رژیم اشغالگر نیز به مناطق غربی اردوگاه الشاطی به شدت شلیک کردند.

حمله پهپادی مقاومت به غلاف غزه

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پرتاب یک شیء مشکوک هوایی از نوار غزه و فرود آن در مناطق "غلاف غزه" در جنوب این باریکه را رصد کرده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در این‌باره گزارش داد که آژیرهای خطر صبحگاه چهارشنبه در مناطق غلاف غزه شنیده شد که برای اولین بار از نوامبر گذشته درباره نفوذ پهپاد هشدار می‌داد.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که مقاومت فلسطین یک پهپاد انتحاری را به سمت مناطق غلاف غزه پرتاب کرد.

گزارش لحظه به لحظه با 257 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

15:24 | امام حسینی‌های کرانه باختری

باختری

محمد عصری، از فرماندهان گردان جنین: مشتاق شهادتی هستیم که ما را با صاحب الزمان (عج)، امام حسین (ع) و حضرت محمد (ص) همنشین می‌کند.

15:00 | گزارش العالم؛
رژیم صهیونیستی سیاست زمین سوخته را در رفح دنبال می‌کند

خبرنگار شبکه العالم در دیرالبلح تأکید کرد رژیم اشغالگر با بمباران بخش اعظمی در استان رفح در جنوب باریکه غزه، در واقع سیاست زمین سوخته را در رفح دنبال می‌کند.

جزئیات بیشتر

14:50 | افزایش شمار شهدای غزه به ۳۷ هزار و ۳۹۶ تن

وزارت بهداشت غزه با اشاره به ارتکاب سه کشتار جدید در غزه توسط اشغالگران اسرائیلی، از افزایش مجموع شمار شهدا و زخمی‌های جنگ خبر داد.

13:15 | شهادت ۲۸ فلسطینی در غزه از بامداد امروز تاکنون

منابع خبری از تداوم حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه و شهادت دست کم ۲۸ شهروند فلسطینی از بامداد امروز تاکنون خبر دادند.

13:03 | درخواست رئیس‌جمهوری کلمبیا از صهیونیست‌ها

رئیس‌جمهوری کلمبیا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به جرم دست داشتن در جنایت نسل‌کشی در غزه، او را "مجرم بین‌المللی" معرفی کرد.

جزییات بیشتر

12:50 | پیام‌های مهم حزب‌الله به رژیم اشغالگر؛ این بار از طریق "هدهد"

یک رسانه لبنانی با اشاره به عملیات پهپادی- اطلاعاتی حزب‌الله در عمق سرزمین‌های اشغالی فلسطین با استفاده از پهپاد "هدهد"، به پیام‌های مهم آن به سران و شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

پیام مقاومت به فرماندهان نظامی و اطلاعاتی دشمن این است که بانک اهدافی که از گذشته وجود داشت، به روزرسانی شده و این بانک اهداف به ویژه در زمینه سامانه های دفاعی و پدافندی به صورت واضح و دقیق در اختیار مقاومت است و مقاومت سلاح مناسب را برای هدف قراردادن آنها با استفاده از پهپاد و موشک های نقطه زن و هدایت شونده در اختیار دارد.

جزییات بیشتر

11:41 | افراد ناشناس شیشه‌های دفتر یکی از نمایندگان استرالیا را شکسته، و شعارهای ضد صهیونیستی روی آن نوشته‌اند.

11:26 | مأموریت هوکشتاین: شمارش معکوس برای جنگ یا آتش‌بس دائم؟

سفر نماینده ویژه آمریکا به خاورمیانه این بار کمتر از دفعات گذشته رنگ و بوی دیپلماتیک داشت. زیرا با شدت گرفتن حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، دیگر نمی‌توان از تمایل و تلاش آمریکا برای دور نگه داشتن لبنان از میدان جنگ سخن گفت.

جزییات بیشتر

10:55 | حمله پهپادی حزب‌الله به شهرک صهیونیست‌نشین "المطله"

حزب‌الله لبنان از حمله با چندین پهپاد به شهرک‌ صهیونیست‌نشین "المطله" در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

جزییات بیشتر

10:38 | آمادگی مصر برای حضور نظامی موقت و مشروط در غزه

منابع مصری گزارش دادند که قاهره در نشستی در بحرین، آمادگی خود را برای حضور نظامی موقت و مشروط در غزه اعلام کرده است.

یک منبع دیپلماتیک سابق مصری هم اعلام کرد، به دنبال انتشار اخبار نشست بحرین از سوی سایت "آکسیوس" آمریکا تماسی در سطح عالی‌رتبه بین مصر و ایران برقرار شد و قاهره بر موضع خود درباره ادامه تلاش برای عادی‌سازی کامل روابط بین ۲ کشور تاکید کرد. مصر همچنین به ایران تاکید کرد که در هیچگونه ائتلاف یا اقدامات امنیتی که ایران را هدف قرار می‌دهد، وارد نمی‌شود. مصر همچنین تاکید کرد که قاهره در درجه اول به توقف جنگ در غزه برای برقراری آرامش در منطقه توجه دارد.

جزییات بیشتر

10:18 | گزارش العالم؛
تظاهرات همبستگی با غزه در استانبول

نتا

برخی نهادهای ترکیه در همبستگی با مردم غزه در صحن مسجد "الفاتح" استانبول تجمعی برگزار کردند. شرکت‌کنندگان در آن، با سر دادن شعارهایی در حمایت از غزه و مقاومت آن، خواستار شکستن محاصره و توقف جنگ نسل‌کشی در آن شدند.

جزئیات بیشتر

08:47 | دیدار وزیر خارجه قطر با رهبران حماس در دوحه

نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، روز سه شنبه با مقامات ارشد جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در دوحه دیدار کرد.

جزییات بیشتر

07:50 | تشدید تنش در جبهه شمالی همزمان با سفر مقام آمریکایی به لبنان

جنبش حزب‌الله لبنان با تأکید بر تداوم حملات خود به فلسطین اشغالی تا زمان توقف نهایی جنگ غزه، عملیات موشکی و پهپادی خود به این منطقه را از هفته گذشته که یکی از فرماندهان ارشد آن در جریان تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، تشدید کرده است.

جزئیات بیشتر

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها