در گفت‌وگوی اختصاصی با العالم؛

وزیر خارجه اسبق لبنان: انتخابات ایران برای تمام منطقه و جهان دارای اهمیت است

چهارشنبه 30 خرداد 1403 - 22:51

وزیر امور خارجه اسبق لبنان ابراز عقیده کرد با توجه به جایگاه، اهمیت و پیش‌قراولی ایران در منطقه، انتخابات ریاست‌جمهوری هشتم تیر اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

العالم - لبنان

"عدنان منصور" در گفت‌وگو با العالم، با اشاره به اینکه ایران با چالش‌های بزرگ اقتصادی و سیاسی مواجه است ماموریت رئیس‌جمهور آتی را در سایه این چالش‌ها، خطیر توصیف کرد و گفت که با توجه به جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران، جامعه حهانی انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را رصد می‌کند و از این منظر، انتخابات آتی ایران نه فقط برای ملت ایران بلکه برای تمام ملت‌های منطقه و جهان دارای اهمیت بسیاری است.

منصور عدنان در خصوص نقش رئیس‌جمهور آینده ایران در سیاست خارجی و برنامه هسته‌ای ایران گفت: پرونده هسته‌ای به رئیس‌جمهور و دولت بعدی ایران مرتبط نیست، بلکه به نهادهای حاکمیتی ایران مرتبط است زیرا برنامه هسته‌ای ایران ثابت، و با منافع کشور، دولت و مردم گره خورده است.

وی افزود: غرب از چند منظر به ایران می‌نگرد و تنها از یک منظر مانند برنامه هسته‌ای، نقش منطقه‌ای و حمایتش از محور مقاومت، به آن نگاه نمی‌کند. وی ادامه داد که غرب دقیقا به ایران به عنوان کشوری با آرمان‌های ثابت و تغییرناپذیر نگاه می‌کند که برای کنار گذاشتن سیاست ثابت خود هرگز با دنیا معامله نمی‌کند.

پربیننده ترین خبرها