به اعتراف منابع اسرائیلی ...

"کیش‌و‌مات" ارتش صهیونیستی در "رفح" و باریکه‌ی غزه

يکشنبه 3 تير 1403 - 09:02

رسانه‌های "اسرائیل" به نقل از منابعی در ارتش اشغالگر صهیونیستی اعلام کردند "آنها تنها هفته‌ها فرصت دارند تا عملیات نظامی در شهر رفح در جنوب نوار غزه را پایان دهند و به مرحله بعدی نبرد بروند".

العالم - فلسطین اشغالی

این منابع افزودند که ارتش و رهبران سیاسی از زمان باقی مانده در عملیات رفح برای هموار کردن راه برای تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی "حماس" استفاده می کنند.

روز جمعه، شبکه تلویزیونی "اسرائیل" اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو در حال آماده شدن برای اعلام "توهم" خود در "شکست" گردان های القسام، شاخه نظامی حماس، در نوار غزه، به بهانه ی احتمال گسترش عملیات نظامی علیه حزب الله در جنوب لبنان است.

این در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطینی همچنان به عملیات خود برای مقابله با تهاجمات ارتش اشغالگر ادامه می‌دهند و"إسرائيلتساحي هانگبي"، رئیس شورای امنیت ملی این رژیم اشغالگر نیز در ماه مه گذشته، به عدم دستیابی "اسرائیل" به تمام اهداف خود در جنگ، از جمله بازگرداندن زندانیان، از بین بردن حماس، یا بازگشت امن به خانه های خود در جنوب کشور اعتراف کرده بود.

از طرفی باوجود آنکه رژیم صهیونیستی در جنگ علیه مردم بی دفاع غزه تا کنون بیش از 47 هزار شهید و مفقود و بیش از 85 هزار زخمی بر جای گذاشته؛ اما نتوانسته حتی نیمی از اهداف اعلام شده خود را تحقق بخشد،و به همین دلیل، ناچار است تا به این جنگی که نارضایتی های بین المللی و طرد شدن از جامعه ی جهانی را برایش به ارمغان آورده؛ پایان دهد...

در همین رابطه نیز،خبرگزاری آمریکایی "بلومبرگ" نیز گزارش داد که به نظر می رسد ارتش "اسرائیل" از هدف اعلام شده خود در جنگ با نوار غزه که همانا نابودی حماس بوده ؛ عقب نشینی کند...

در همین رابطه "بلومبرگ"به سخنان دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش اشغالگر صهیونیستی، که گفته بود: "حماس یک ایده است، هر کس فکر می کند که ما می توانیم آن را ناپدید کنیم، اشتباه می کند"؛ اشاره کرده وآنرا عقب نشینی صریح از اهداف ارتش "اسرائیل" دانست.

بر اساس گزارشی که این آژانس در روز شنبه 22 ژوئن 2024 منتشر کرد، به نظر می‌رسد ارتش اشغالگر متوجه شده است که نمی‌تواند جنبش مقاومت فلسطین را که حدود 10 ماه فعالانه در برابر ماشین جنگی وحشیانه "اسرائیل" ایستادگی کرده را، از بین ببرد. .

پربیننده ترین خبرها