سفر سه روزه گالانت به آمریکا؛ روی میز مذاکرات وزیر جنگ "اسرائیل" در واشنگتن چیست؟!

سفر سه روزه گالانت به آمریکا؛ روی میز مذاکرات وزیر جنگ
يکشنبه 3 تير 1403 - 11:50

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، عصر دیروز شنبه برای دیدار با مقامات ارشد سیاست خارجی و دفاعی آمریکا و در پی بحران اخیر بین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر "اسرائیل" وجو بایدن رئیس جمهور آمریکا،راهی واشنگتن دی سی شد.

العالم - فلسطین اشغالی

گفته می شود این سفر تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

وزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از گالانت پیش از ترک "اسرائیل" گفت: "روابط ما با ایالات متحده بیش از هر زمان دیگری مهم شده است وانتقال به مرحله سوم جنگ در نوار غزه پیامدهای مهمی دارد و من در دیدار با مقامات ارشد آمریکایی به این موضوعات خواهم پرداخت چرا که این نشست‌ها برای آینده جنگ ما بسیار حیاتی است".

روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست" گزارش داد "گالانت در این سفر درباره آینده جنگ، وضعیت نوار غزه در دوران پساجنگ، وتلاش برای جلوگیری از شروع جنگ با "حزب الله" و وضعیت فروش تسلیحات به "اسرائیل"، وهمچنین سیاست در قبال ایران و مسائل منطقه ای مرتبط؛ گفتگو خواهد کرد".

این روزنامه گفت "با توجه به روابط پرتنش بین نتانیاهو و بایدن و فقدان وزیر خارجه "اسرائیل" با اختیارات کامل، گالانت اغلب به عنوان دومین میانجی مهم بین دو کشور شناخته می شود".

هفته گذشته، نتانیاهو به دولت بایدن به دلیل تاخیر در ارسال تسلیحات به تل آویو حمله کرد، اما "جروزالم پست" گزارش داد که منابع نزدیک به گالانت، علاوه بر منابعی در ارتش اشغالگر و تشکیلات جنگ خود، نتانیاهو را به تشدید بحران تسلیحاتی به جای برخورد هوشمندانه و آرام با آن، متهم می‌کنند".

این روزنامه افزود "با توجه به بحران کنونی بین نتانیاهو و بایدن، هنوز سوالاتی در مورد اینکه گالانت دقیقا در جریان این دیدار با چه کسی ملاقات خواهد کرد، وجود دارد".

گالانت در آخرین سفر خود به واشنگتن در 25 و 26 مارس با همتای آمریکایی خود لوید آستین، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده دیدار کرد و انتظار می‌رود در این سفر مجددا با آنها دیدار کند و نشستی نیز با مدیر سازمان سیا(CIA) ویلیام برنز و آموس هوکچین، فرستاده ویژه برای بحران لبنان داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها