در گفت وگو با العالم؛

وزیر سابق سوری: ایران بعد از انتخابات هم، همپیمان مقتدر سوریه خواهد ماند + فیلم

يکشنبه 3 تير 1403 - 19:17

وزیر سابق امور آشتی ملی در سوریه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت: همه می دانند که روابط ایران و سوریه، روابطی متمایز است و هیچ تردیدی نیست که ایران هم پیمان مقتدر سوریه خواهد ماند.

العالم - ایران

«علی حیدر» وزیر سابق امور آشتی ملی در سوریه که به ایران سفر کرده است، با حضور در استودیوی برنامه «ایران تنتخب» (انتخابات ایران)، در گفتگو با شبکه خبری العالم درباره اینکه آیا بعد از انتخابات، تغییراتی در روابط بین ایران و سوریه ایجاد خواهد شد یا خیر؟ گفت: همه می دانند که روابط ایران و سوریه، روابطی متمایز است و سوریه روابطی متفاوت از سایر کشورها با ایران دارد و هیچ تردیدی نیست که ایران هم پیمان مقتدر سوریه خواهد ماند.

علی حیدر افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران توسط نهادهای مختلف تنظیم می شود و روابط بین رهبر عالی انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری سوریه، روابطی مستقیم است و دو کشور دراین سطح با هم توافق دارند.

وزیر سابق امور آشتی ملی در سوریه با اشاره به رقابت بین ۶ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: این رقابت و رویارویی، درخصوص موضوعات کلی نیست، بلکه در ارتباط با سیاست های داخلی و موضوعاتی است که از اولویت برخوردار است.

وی تصریح کرد: مسئولان و همه نهادهای ایرانی با این رویداد تعاملی مثبت داشته و دارند و شرایط به گونه ای فراهم شده که زمینه برای نامزد شدن همه برای انتخابات فراهم باشد و هم اکنون ۶ نامزد انتخاب شده اند و این تعداد نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری، به ندرت در کشورهای دیگر رخ می دهد.

وزیر سابق امور آشتی ملی در سوریه افزود: تبلیغات انتخاباتی برای همگان آزاد است و همه نامزدها از این فرصت استفاده می کنند و در ابراز نظرات خود در مناظرات از افرادی از تیم خود کمک می گیرند.

حیدر تاکید کرد: فرایند تبلیغات نامزدها به بهترین شکل در حال انجام است و همه چیز تصویر آشکاری را ارائه می کند مبنی بر اینکه این رویداد در ایران به شکل و شیوه دموکراتیک انجام می شود.

وی تصریح کرد: مناظره نامزدهای ریاست جمهوری نشان می دهد که میان اصلاح طلبان و اصولگرایان تفاوتی در زمینه سیاست خارجی وجود ندارد.

پربیننده ترین خبرها