گزارش العالم از رنج مادر فلسطینی که کودکش را جلوی چشمانش به اسارت بردند+ ویدیو

دوشنبه 4 تير 1403 - 08:17

مادر کودک فلسطینی در حالی که سعی می کند اشک های خود را پنهان کند، می گوید: بامداد به خانه ما یورش آوردند و دربهای منزل را شکستند و در مقابل چشمان من فرزندم را کتک زدند و خداحافظی نکرده او را باخود بردند و من نتوانستم از کودک خود در برابر نظامیان صهیونیست محافظت کنم.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیست پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته (15 مهر ماه) از سوی مقاومت فلسطین در غزه، یورش به کرانه باختری فلسطین و دستگیری کودکان را در این منطقه افزایش داده ند.

در همین زمینه خبرنگار العالم پای صحبت های خانواده ای در شهر "بیت امر" الخلیل واقع در کرانه باختری فلسطین و رنج آنها پس از دستگیری کودک شان از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی نشسته است.

اینجا خانه "عدی عوض" کودک 14 ساله فلسطینی واقع در شهر "بیت امر" در جنوب کرانه باختری است که سحرگاه دیروز (یکشنبه) در حمله ارتش اشغالگر صهیونیست به منزلشان بازداشت و غم سنگینی بر این خانواده مستولی شد.

براساس کنوانسیون حقوق کودک، افراد انسانی زیر ۱۸ سال کودک محسوب می شوند و تحت حفاظت های قانونی می باشند.

بنابر این گزارش،‌ در حمله وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی " عدی" پسر نوجوان این خانواده فلسطینی بدون توجه به سن کم او و آرزوهای مادرش، دستگیر و به مقصدی نامعلوم برده شد.

مادر این کودک فلسطینی در حالی که سعی می کند اشک های خود را در مقابل ما پنهان کند، درحسرت اینکه چرا نتوانسته از فرزند کم سن و سالش در برابر نظامیان رژیم صهیونیستی محافظت کند و مانع دستگیری اش شود، غم فرو می بلعد.

"ایناس عوض"، مادر "عدی" این کودک بازداشت شده، در گفتگو با خبرنگار العالم می گوید: "روز یکشنبه دقیقا ساعت 2 بامداد به خانه ما یورش آوردند و دربهای منزل را شکستند و در مقابل چشمان من فرزندم را کتک زدند و خداحافظی نکرده او را باخود بردند.

شهر "بیت امر" به عنوان یک شهر تحت محاصره و بازداشت شناخته می شود و هیچ روزی نیست که نظامیان صهیونیست به آن یورش نبرند و به خانه ها حمله نکنند و به عنوان بخشی از سیاستی که در سراسر کرانه باختری آن را دنبال می کنند، این شهر را مورد حمله و تخریب قرار ندهند!!.. دقیقا همان سیاستی که مطابق آن طی ماه های گذشته تعداد زیادی از شهروندان از جمله دانش آموزان مدرسه و دبیرستان را دستگیر کردند.

در ادامه این گزارش "محمد عوض"، یکی از فعالان رسانه ای، به خبرنگار العالم گفت: "از هفتم اکتبر گذشته، هیچ روزی بدون یورش نیروهای اشغالگر به شهر "بیت امر" و تمامی محله های آن به شب نمی رسد، یورش اشغالگران صهیونیستی از آن زمان تاکنون همچنان ادامه دارد.

خبرنگار العالم به نقل از انجمن اسرای فلسطین گزارش داد: "طبق آمار این انجمن از هفتم اکتبر گذشته (15 مهرماه) تاکنون حدود 220 نفر در شهر بیت امر بازداشت شده اند که 45 نفر از آنها در سن زیر 18 سال و کودک هستند که از این تعداد 250 نفر به همراه هزاران فلسطینی دیگر همچنان در بازداشت به سر می برند".
بنابر اعلام باشگاه اسیران فلسطین از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته 9170 فلسطینی در کرانه باختری و شهر قدس توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده اند.

پربیننده ترین خبرها