در گفت‌وگوی اختصاصی با العالم؛

منصور: موضع ایران در قبال فلسطین با تغییر دولتش تغییر نمی‌کند

دوشنبه 4 تير 1403 - 08:22

وزیر خارجه پیشین لبنان با اشاره به اینکه سیاست خارجه ایران طی سال‌های اخیر شاهد پیشرفتی در سطوح مختلفی بوده، تأکید کرد که موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به فلسطین و حمایت از مقاومت، از زمان پیروزی انقلاب ثابت بوده و تغییری نکرده است.

العالم- ایران

"عدنان منصور" با حضور در استودیوی العالم گفت: به عنوان نمونه‌هایی از این پیشرفت می‌توان به روابط ایران با کشورهای بزرگی مانند چین، روسیه و هند و همچنین پرونده‌های سیاسی دیگری اشاره کرد که ایران با آنها سر و کار دارد از جمله پرونده هسته‌ای، نحوه تعامل با تحریم‌های تحمیلی از سوی غرب و نیز تعامل با کشورهای همسایه. به نحوی‌که ما شاهد احیای روابط ایران با برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس هستیم. این مسائل رئیس‌جمهور آتی ایران را تشویق می‌کند که این رویکرد سیاسی را با هدف خدمت به منافع ایران و کشورهای دیگر ادامه دهد.

منصور خاطرنشان کرد که خواسته اصلی شهروند ایرانی رسیدگی به مشکلات اقتصادی و اجتماعی و ایجاد فرصت‌های شغلی است، اما باید دقت کرد که ایران یک کشور منزوی در عرصه جهانی نیست که فقط به امور داخلی اهتمام بورزد بلکه نقش عمده‌ای در منطقه و جامعه جهانی دارد و لذا رئیس‌جمهور منتخب بایستی با خرد و درایت بالا، با مسائل سیاسی تعامل کند و روابط با جامعه جهانی را در تمام سطوح توسعه دهد.

او با اشاره به اختلافات میان ایران و کشورهای غربی و تحریم‌های تحمیلی علیه این کشور و نیز وضعیت تنش در منطقه خاورمیانه، که آن را در آستانه جنگ تمام‌عیار قرار داده، خاطرنشان کرد که ایران عضوی از این منطقه است و باید سیاست‌هایی برای فائق‌آمدن به این بحران‌ها اتخاذ کند.

این دیپلمات سابق لبنان با تأکید بر اینکه موضع ایران درقبال فلسطین ثابت و تغییرناپذیر است، اظهار داشت که رئیس‌جمهور آتی ایران نمی‌تواند موضع این کشور در قبال فلسطین و رژیم اشغالگر را دسنخوش تغییرات کند.

او همچنین خاطرنشان کرد که انتخابات ایران، با توجه به وزنه سیاسی این کشور در منطقه و جامعه جهانی، مورد اهتمام تمام کشورها است.

منصور با بیان اینکه مردم ایران شور سیاسی دارند، تأکید کرد که این انتخابات با اقبال بزرگ مردمی مواجه خواهد شد و آنها کاندیدای خود را بر اساس برنامه‌هایی که در جریان کارزار انتخاباتی ارائه داده‌اند، به صورت دموکراتیک و آزاد انتخاب خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها