به جای آمریکا ..

"اسرائیل" در جستجوی حامیان تسلیحاتی جدید!

سه شنبه 5 تير 1403 - 12:32

باوجود افزایش تنش بین "واشنگتن و تل آویو"، مدیرکل وزارت به اصطلاح امنیت "اسرائیل" به سرلشگر ذخیره "إيل زمير" دستور داده تا به جای آمریکا از متحدان دیگر این رژیم اشغالگر سلاح و مهمات خریداری شود.

العالم - فلسطین اشغالی

مقامات امنیتی به تارنمای "والاه" گفته اند که تمامی صنایع بزرگ نظامی در زمینه توسعه خط تولید خود، تابع دستورات و برنامه ریزی های وزارت به اصطلاح امنیت "اسرائیل"، هستند.

این اقدامات به عنوان بخشی از موج پیامدهای اعلام بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگر، مبنی بر"توقف نمایشی" تامین تسلیحات از سوی ایالات متحده به "اسرائیل" صورت می گیرد امری که دبیر مطبوعاتی کاخ سفید آمریکا "کارین ژان پیر"، آن را تکذیب کرده وگفته است "ما واقعا نمی دانیم که "نتنیاهو"در مورد چه چیزی صحبت می کند."

در همین راستا، یوآو گالانت، وزیر به اصطلاح امنیت در کابینه ی رژیم موقت "اسرائیل"، در دور دیدارهایی که با مقامات ارشد دولت آمریکا برگزار کرده، بر اختلافات واشنگتن و تل آویو، به ویژه در موضوع تأخیر در محموله های تسلیحات آمریکایی مورد نیاز و مورد انتظار "اسرائیل" بطور خاص ومتمرکز گفتگو می کند..

بر اساس آنچه وب‌سایت "والاه" از منابع خود گزارش داده : "وزارت "امنیت" رژیم صهیونیستی، تخمین می‌زند که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و لوید آستین، وزیر جنگ دولت وی، از گستردگی بحران مربوط به محموله های تسلیحاتی، اطلاعی ندارند و تاخیر در تحویل آنها در سطح کارمندان دولت آمریکا رخ می دهد".

این وب سایت اسرائیلی به موفقیت گالانت درمتوقف کردن یک محموله بسیار بزرگ مهمات" که از سوی آمریکا به سمت اوکراین فرستاده شده بوده، به عنوان بخشی از جنگ علیه روسیه یاد میکند ومی گوید که گالانت با این کار وضعیت امنیتی "اسرائیل" و عدم آمادگی این رژیم از لحاظ تجهیزات جنگی ونظامی ووضعیت اسفبار انبارهای مهمات آن را، برای دولت آمریکا روشن کرده و واشنگتن را مجبور نموده تا مقصد محموله را از اوکراین به سمت "اسرائیل" تغییر دهد.

"والاه" در گزارش خود خاطرنشان کرده که ارتش صهیونیستی برای چندین ماه درگیری مداوم آنهم در چندین جبهه به طور همزمان، آماده نبوده است.

حمایت غرب از "اسرائیل" به ویژه از سوی ایالات متحده در حالی ادامه دارد که با توجه به نقش اصلی آن در تداوم جنگ و ارتکاب نسل کشی توسط رژیم صهیونیستی، علاوه بر افزایش خشم عمومی داخلی وخارجی، مورد انتقاد فزاینده نهادهای بین المللی نیز قرار گرفته است.

با این حال دولت بایدن به دنبال احیای وجهه خدشه دار شده ی خود، در داخل و خارج، به ویژه با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست، وبر همین اساس به حمایت مطلق از "اسرائیل" وتسلیح ارتش اشغالگر این رژیم منحوس در جنگ علیه غزه ولبنان ادامه می دهد، و از درخواست برای توقف کشتار در غزه و نیز توقف کمک های نظامی خود به اشغالگران امتناع می ورزد.

پربیننده ترین خبرها