تشدید بحران در داخل اراضی اشغالی؛

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی حکم پیوستن حریدیم به ارتش را صادر کرد

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی حکم پیوستن حریدیم به ارتش را صادر کرد
سه شنبه 5 تير 1403 - 17:19

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی با صدور حکمی کابینه را ملزم کرد تا اعزام یهودیان حریدیم به خدمت نظامی در ارتش را آغاز کند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

دادگاه عالی رژیم اسرائیل کابینه بنیامین نتانیاهو را ملزم کرد که پس از پایان مدتی که یهودیان حریدیم را از خدمت سربازی در ارتش معاف می کند، شروع به جذب حریدی‌ها کند. همچنین طبق حکم دادگاه عالی، انتقال بودجه به نهادهای حریدی ها نیز می بایست متوقف شود. این حکم به اتفاق آرا از سوی دادگاه صادر شد.

در واکنش به این حکم، حریدی ها و حزب لکود، دادگاه عالی را آماج حملات خود قرار دادند. حزب لکود تاکید کرد که راه‌حل واقعی مشکل سربازی با صدور حکمی از دادگاه عالی که فقط برای مدت کوتاهی اعتبار دارد، نیست؛ بلکه راه حل در تکمیل قانون سربازی است که برای خوانش دوم و سوم در کمیته روابط خارجی و امنیت در کنست در حال آماده سازی است.

حزب لکود افزود: «این قانون در زمانی که بنی گانتز وزیر امنیت بود توسط سرویس های امنیتی تهیه شد و در خوانش اول با حمایت بنت، لاپید و لیبرمن به تصویب رسید. اما الان در اقدامی ناگهانی شاهد مخالفت بنت، لاپید، لیبرمن و گانتز با این قانون هستیم؛ زیرا آنها علاقه ای به جذب حریدی ها ندارند و فقط به سرنگونی دولت علاقمند هستند».

در همین راستا، مئیر بروش وزیر امور قدس در کابینه نتانیاهو گفت: حکم دادگاه عالی، موجب خواهد شد تا در اسرائیل شاهد دو دولت باشیم: دولتی که مانند همیشه اداره می شود و دیگری دولتی که اعضای نهادهای دینی در آن مانند گذشته به تحصیل علوم دینی ادامه خواهند داد. هیچ قدرتی در جهان نمی تواند کسانی که مشتاق تحصیل تورات هستند، را از این کار منع کند.

رئیس فراکسیون «یهودت هتوراه» نیز گفت: حکم دادگاه قابل پیش بینی و تاسف بار و ناامیدکننده است. دولت اسرائیل تاسیس شد تا میهنی برای ملت یهود باشد که تورات را اساس و پایه موجودیت خود می داند . تورات مقدس قطعا پیروز خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها