تاثیر انتخابات ایران بر قیمت جهانی نفت

تاثیر انتخابات ایران بر قیمت جهانی نفت
چهارشنبه 6 تير 1403 - 17:37

قیمت جهانی نفت از روز گذشته تحت تاثیر افزایش قیمت دلار کاهش یافته است و توجه سرمایه‌گذاران را به عوامل مختلف تاثیرگذار بر آن جلب کرده است.

العالم ـ ایران

روز سه‌شنبه، بهای معاملات آتی نفت برنت برای تحویل در آگوست 20 سنت معادل 0.2% کاهش یافت و به ۸۵.۸۱ دلار در هر بشکه رسید. قیمت قراردادهای آتی نفت خام آمریکا نیز ۱۹ سنت معادل 0.2% کاهش یافت که به ۸۱.۴۴ دلار در هر بشکه رسید.

"جعفر الطائی" از مدیران شرکت انرژی المنار به تلویزیون العربیه گفت که هنوز وضعیت تقاضا مشخص نیست و عوامل اقتصادی که بر میزان تقاضا تاثیرگذارند و نگرانی ها از رکود اقتصادی در چین، هند و ایالات متحده بر این مسئله تاثیرگذارند.

کارشناسان همچنین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت دانسته‌اند.

الطائی درخصوص انتخابات ایران در روز جمعه آینده و تاثیر آن بر افزایش تنش با رژیم صهیونیستی گفت: هر دولتی که پس از انتخابات ایران بر سر کار بیاید وضعیت اقتصادی را به خطر نخواهد انداخت و ثبات اقتصادی در ایران را حفظ خواهد کرد.

به باور او، سناریوی دیگری در ایران وجود دارد و آن این است که اگر دولت آینده تمایل به صلح با آمریکا داشته باشد و این مسئله به افزایش تولید نفت ایران منجر خواهد شد و در نتیجه ثبات ژئوپلیتیک ایجاد خواهد کرد و به کاهش قیمت جهانی نفت خواهد انجامید.

پربیننده ترین خبرها